Jävla skit!

nu när saker börjar lugna ner sig försöker jag lägga lite tid varje dag på att spela ett par pokerhänder och det har gått hyfsat..satte in 600$ som var nere och vände på140$ efter ett par sura händer(set mot set) och liknande..men jag lyckades med stablit tajt spel komma upp till 1780$ igår natt..
och nu händer följande ikväll...ligger i sängen och småkollar på tv och spelar lite slött..har 22 på ett bord och tänker syna en standardraise på 8$(spelar cashgame 1/2$ 10-manna) halva betänketiden har gått åt och jag ska bara klicka "call" jag styr spelet med pekplattan och varenda j-gång jag trycker hoppar pilen bredvid knappen! tiden går ut och jag tänker: aja jag träffar bara trissen en gång av 7,5 så det gjorde nog inget..tro fan om inte tvåan kommer på floppen och två hjärter dessutom..tror ni nån satt på färgdraget..ja! på rivern kommer fantamig den sista tvåan med... hjärter 2! potten slutade på 200$ eftersom inte jag var med...ett jävla musklick och jag hade tjänat minst 1000kr..är lite irriterad just nu..20 pizzors värde åt helvete! kvällens session slutade 25$ +...men nu spelar jag med mus i fortsättningen!!!

när jag ändå är igång så pokerbloggar jag lite till =)

var i las vegas förra veckan och pokern gick bra..inte black jack och roulette...men pokern..

började med att jag gick in på bellagio och satte mig vid ett 2-5$ nl bord och 500$ i insatts..kollade till höger och får se självaste Doyle Brunson..följt av patrik antonius, phil ivey, gus hansen etc spelandes mixt games 10m ifrån mig!
ett par timmar senare gick jag från bordet med 840$, 340$+

dag 2 ingen poker
dag 3 slog mig ner vid ett 1/2$ bord på MGM (hotellet som vi bodde på) och köpte in för 200$ spelet stod ganska stilla en timme och jag tittar ner på AA... en kille i tidig position med ca 800$ i sin stack höjer till 15$(riktigt löst spel live jämfört med internet överlag märkte jag) jag kontrahöjer till 45$ och han går allin..blixtsyn från mig naturligtvis med bästa möjliga hand..så 400$ i potten 200$ från oss var...han vänder upp QQ och jag mina AA nu vet jag att jag har 80% chans att vinna och kommer göra så 4 av 5 ggr i samma situation...men ikke Q kommer på floppen och står sig vägen ut..inget att göra..bara att traska vidare till automaten och köpa in för 200$ till..efter en timme hade jag nött ner mig till 100$ och lämnade bordet för att gå ut på en klubb..
så ...
340$+ och 300$- gav en enorm vinst på 40$ 240skr ca 40kr/h
känner att jag har en stor edge på motståndet och vet att i längden kommer jag vinna mina 4/5 aa mot qq och ligga
800$+ på den handen ist!

detta är säkert skittråkig läsning för många..men det är en del av mig så du får en skriftlig klapp på axeln för att du orkade läsa ända hit! =)

kommer en massiv uppdatering i dagarna, så titta in inom kort!

gonatt!


Kommentarer
Postat av: BJ

Haj!jaha.de va som fan!!:)Den rulla nästan igenom ukw:n!@

2008-07-02 @ 16:09:27
Postat av: Andreas

Det var den bästa bloggen hittils:) kämpa på!

2008-07-02 @ 16:13:38
URL: http://ibraspokerblogg.bloggagratis.se/
Postat av: Mippe

Tobbe hur går det med träningen egentligen. För kännedon var det Hörby Marknad igår och idag varmt som bara den.

mvh Mippe

2008-07-03 @ 11:01:03
Postat av: Robin

Damn, det är inget dietpulver direkt :P

Chocka genom att komma hem i grisform lr?



Har det varit inspirerande att vara där, vad var huvudsyftet med resan!

2008-07-03 @ 11:56:52
URL: http://robinm.blogg.se/
Postat av: Anonym

spelar man inte turnering ska man inte gå all in innan flopp med par....man lär sig det med tiden, den bästa handen får alltid stryk, säkrast är alltid att spela med på en bra höjning :)

2008-07-03 @ 15:33:07
Postat av: Tee

haha den var bra..om du inte klarar syna eller ställa allin med absolut bästa handen preflop så vill jag möta dig mr anonym! =)

2008-07-03 @ 22:08:00
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: J

haha då e det genast bäst jag lägger ner min blogg *hehe

Men ska hålla utkik efter att du lägger ut filmer på när du gör dessa övningar ;)



M grym kille. Man borde kanske lägga ner hantlar och sånt och köra med kroppsövningar.

Trevlig fredag :)

2008-07-04 @ 10:18:35
URL: http://bodyandsoul.blogg.se/
Postat av: Robin

Har du inte haft särskilt mkt vila och tränat regelbundet i några år brukar förändringar göra susen ;) ^^



Härligt med insikt, man måste variera och sätta huvudet i första plats.



Nu har jag ny pt och ska äta/träna slaviskt 2mån. Jag tränar för att tävla framöver, AF är målet även om det känns långt dit. Nu har jag ett träningsupplägg mot det målet iaf!!!



Hade bäst!

2008-07-04 @ 15:04:03
URL: http://robinm.blogg.se/
Postat av: J

Tee: SKa genast kolla detta!

Jag kommer att vänta ;) Snyggheten har ingen betydelse.

Gör så! Vart ska du åka i sommar?



Dock kommer jág inte lägga ut några bilder på mig görandes detta, kanske om 10 år *he he





Trevlig sommar du med!!

2008-07-05 @ 12:54:48
URL: http://bodyandsoul.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hihi, jag jobbar med skiten så jag orkade läsa!

2008-07-09 @ 05:46:05
URL: http://pelicaistoravarlden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0