Poker och träning!

dags att blogga blogga lite nu igen innan mina polare tröttnar på mitt poker och grönsakssnack...
är extremt tacksam över hur alla timmars slit vid pokerborden äntligen har börjat visa stabila resultat över en längre tid än en vecka..jag är nu inne på den tredje månaden i rad då det har genererat mer pengar än mitt heltidsjobb! =) och jag har tagit ut mer pengar än jag har satt in de senaste två åren (9000kr)! *klapp på axeln*

angående träningen flyter den på bättre än någonsin..tränar med fredrik alias "kniv" och motivationen ligger på topp!
har gjort en del efterforskningar och verkligen förstått vikten av att äta antioxidanter och hålla kroppen basisk för att få bättre energi, åldras saktare samt aldrig (nästan) bli sjuk osv.
nya dieten ser ut som följer..(dagens exempel)

frukost: omega3 kapsel, algpulver och nyponpulver i 5dl vatten, havregryn,gainer, banan

förmiddagsfika: fullkorns bröd, nötfärs, broccoli, tomat, morot, 5dl vatten

fika 2: banan, äpple, clementin

lunch: omega3 kapsel, mer fullkornsbröd, nötfärs broccoli, tomat,gurka. paprika, morot 5dl vatten

fika 3: en näve hasselnötter och en avocado

middag: laxbit, dinkelpasta, sallad med tomat gurka blomkol etc ett glas mjölk ett glas vatten

efter träning: gainer blandat i vatten

fika: banan, två glas vatten

kvällsmål: omega 3 kapsel, lättkessela mixat med blåbär i vatten/mjölk..

ska hålla denna dieten under arbetsveckorna är det tänkt och äta lite mer "skit" :-) på helgerna...men sötsuget har nästan försvunnit helt och jag är inte ens sugen på på pizza och sånt längre så vi får väl se..
kul att känna sig på topp 24 timmar om dygnet iaf!
alkalize and energize!

har satt en polare på ungefär samma diet och reslutaten är goda..ser fram emot varje dag när det är dags att ringa och kolla av hur det har gått för honom... och att höra stoltheten i hans röst när han går igenom hur duktig han har varit med träning och allt är ett säkert recept på att få både honom och mig i en glad positiv sinnesstämmning där leendet inte går att hålla tillbaka!
att hjälpa andra nå sina mål ger en oöverträffad känsla av tillfredsställelse för det enda sättet att bli verkligt rik är att ge, punkt slut, (och nä jag pratade inte om pengar)...
jag är tacksam över det jag har och det jag kommer attrahera in i mitt liv på alla plan! :-)

Kommentarer
Postat av: pumamamman

Kul att se att du vid liv ännu, vet att du stött på Mia på hennes jobb... Det låter vettigt med kosten, man ska ju äta s k regnbågsmat.

Ha de bra.

2008-10-05 @ 01:37:58
Postat av: Madde

jaaaa, fortsätt skriv :)

2008-10-05 @ 15:48:37
URL: http://gangenas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0