Go Heavy or go Home

Det är  alldeles för mycket död nu..och av fel anledningar..senast igår hade min syrras kollega valt att hoppa ur detta livet..sorgligt och tragiskt..kan det vara att våra grundläggande behov såsom mat , trygghet och sex helt enkelt är för lätta att tillgodose? varför skulle annars så många vilja fly tristessen genom olika former av verklighetsflyk i form av droger eller skapa osäkerhetskänslor genom att tex åka skidor offpist i nästan lodrät lutning... jag tror att en stam där man behövde sammanhållning för att jaga/leta föda, lärde upp de unga genom lärlingssystem och inte skickade iväg de äldre till hem stimulerade våra psyken bättre..och man fick nog all spänning man ville ha av rivaliserande stammar och av rovdjur på den tiden... våra hjärnor är nog lite out of date...och då ska jag inte ens gå in på kroppsspråket..

Litet klipp från lite för tung träning..men kul var det.. knäböj: 180kg, 180kg, chins: +50kg 


under en dag förra veckan sammanställde jag alla kommentarer jag fick på jobbet angående min fysik för att blogga om det..=)
hittade lappen nu när jag städa..
-Hallå krampan!
-Ska du se mina svällande osse?
-Godmorgon bodybuildarn!
-mina är större (blattedialekt samt flex med armen)
-har du gått ner i vikt (ironiskt)

ganska roligt på jobbet att lyssna på människor som tror jag är bodybuilder eller slänger upp biceps poser..eller snackar om att de inte har tid att träna för dom har familj och barn etc,etc..hur svårt det är att gå ner i vikt och ursäkter ursäkter ursäkter..dessutom känner alla nån polares polare som kör 30 chins med en arm eller är bättre än mig på något annat sätt..varav en av dom här polares polare jag utklassade i fitness five..
det är skönt att jag har min plats som "världens starkaste chaufför" som en så fint uttryckte sig på jobbet..jag är gärna freaken som äter tonfisk i filmjölk på jobbet när jag jag inte har orkat laga mat och får allas blickar på mig..det hände en eller två ggr och jag har fått höra om den jävla blandningen nu i flera månader nästan varje dag i matsalen =)..det är skönt att kunna säga att saker som fil och tonfisk har gjort att jag kan stå nöjd i ljus och mörker, naken eller påklädd..Jag är stolt över vad jag har byggt upp och gillar att visa det fast jag aldrig kommer bli perfekt och det är en bra sak! en passion för strävan och inga ursäkter..priset för lycka är kanske att det smakar lite äckligt ibland..men det är det fantamig värt..

ja jag gillar uppmärksamheten =)

Kommentarer
Postat av: Anders

håller med 1a meningen!! =(, typiskt..

Min kompis omkom i en bilolycka i torsdags på väg hem från en begravning.



Ang tonfisk så är det kul med vad personer fastnar för någon annas matvanor:) Jag mixade tonfisk och apelsinjuice =) lite mer "fruktkött" bara, annars gott, haha

2009-08-14 @ 13:15:44
URL: http://www.metrobloggen.se/anderssvensson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0