Jul och framåt

Känns nästan lite inaktuellt att blogga om julafton nu men kör en snabbis..
Julafton i Höör hos kusinerna..

fångsten..eltandborste..nästa bok i serien om Djingis khan som jag följer..kranmunstycke som visar vattentemperatur med olika färger på vattnet, trådlös mus, sushimiddag på valfri restaurang med en vän etc.

boken "allt män vet om kvinnor" var väldigt intressant..=)
 
God mat trevligt sällskap osv på Julafton iaf..

Juldagen var det utgång som vanligt..mycket trevligt..

i övrigt sov jag extremt mycket under och efter julhelgen...det och tränade förstås..
lite resultat.. har precis börjat köra 5*5 i en övning per muskelgrupp kallar det (indikatorövning) eftersom jag använder samma vilotid varje gång och får en indikation på om jag blir starkare mellan varje pass..övriga övningar går jag bara på känsla och mixar hög/lågrep/explosivt efter tycke... 

senaste siffrorna..5*5 i skivstångscurl 50kg 2min vila(lätt)..5*5 dips +50kg 2min vila(hyfsat lätt) ...5*5 chins +25kg 2min vila(ansträngande)...bänkpress kör jag 2,5 min vila och knäböj 3 min vila..

Fridag igår så Jag och Rebecka drog in till malmö för att shoppa lite..Mötte upp Syrran där inne som guidade oss tills hon skulle börja jobba..=)

Löplabbet först för att fixa nya joggingskor till mig..fick stå på en spegel först så dom kunde kolla hur jag belastade foten..därefter filmade dom när man sprang på löpband för att kolla hur isättningen i löpsteget var..kom fram till att jag sprang normalt och inte behövde specialskor..
Killen i butiken (som för övrigt var trött och total omotiverad var en bedrövlig uppenbarelse...klen var han med..haha) gick och hämtade ett par Nikeskor..men dom hade inte min storlek så jag bad honom ringa butiken i lund och be dom lägga undan..vilket han gjorde..
Sen gick vi in på intersport för att kolla på Vinterjacka till R...Jag fick för mig att åka upp till ovanvåningen medans jag väntade..och tror ni inte dom har kampanj på just den skon han plocka fram till mig på löplabbet..1200:- där och 790:- här...jag åkte aldrig in om Lund med andra ord och fick en gratis analys på Löplabbet..blev ett underställ och en tröja till på Intersport och Jag kände mig väldigt nöjd att jag fick ett ryck att hoppa på rulltrappan..=)

Sen kollade vi på tjejskor och lite allt möjligt tills Elle avvek för att börja jobba.
Vid den tiden drog jag och R in på en Asiatisk buffé för att fylla på lagerna och ta en kopp kaffe..

Buffé är det enda som gäller om man är hungrig..hade riktigt bra tryck på träningen sen..

och nu till det tråkiga..ÅRETS PISS och SKIT LISTA!

1, Min farsas Död..det är bokstavligt talat det värsta som har hänt mig...kan inte tänka mig något som skulle kunna vara värre..kanske lika illa men inte värre..att aldrig mer kunna träffa en person som man har delat nästan varje dag med hela sitt liv..träningsintresset,köra motorcykel, gokart, fiska, någon som man älskar över allt annat..som cyklar med bredvid med gps:en när man är ute och springer. någon man cyklar våra egna rundor med (värmöllerundan, hällerundan etc) nån som gör vad som helst när som helst bara för att han vill en väl och inte förväntar sig något i utbyte..Det är så in i helvetes jävla pissigt..skulle kunna slå isönder datorskärmen nu..men vad fan skulle det hjälpa?
2009..värsta året hittills..

2, Flera närstående har mått dåligt..riktigt dåligt..psykakut/depression dåligt..inte en eller två..många..det är obehagligt som fan hur många som går och mår dåligt i dagens samhälle.. vad beror det på?

3, Har slarvat med vaderna iår igen..men denna listan tar slut nu..punkt 3 och nedåt känns ganska obetydligt i jämförelse...

Imorgon kommer den positiva...

Jobbar på förmiddagen, tränar ben på eftermiddagen och det nya året firas i Lund!

It´s not falure if you try, it´s only a loss!

 
 


Kommentarer
Postat av: Madde

I vilken butik hade dom kampanj på skorna?

Läste din lista Tobias, och förstår att din pappas bortgång är en förfärlig upplevelse och sorg...jag miste min pappa när jag var 25 år, så jag vet...Kommer ihåg att jag lyfte luren och slog hans nummer ett helt år efter...Det jag ändå vill säga dig är att du trots din sorg är stark och kan fokusera på din träning, ditt liv. Sen har man dagar då man är ledsen...det får man ha. Vill passa på att önska dig ett Gott nytt år från Bosse och mig! Hälsa din mamma! Stor Kram

2009-12-30 @ 22:05:01
Postat av: Tee

Intersport mellan toregn i centrum i Malmö..

Nike Air Max Moto



Tack..ja situtionen är inte särskilt unik i sig..men PISS ändå när det vä drabbar en..



Gott nytt Träningsår på er med! =)

2009-12-30 @ 22:24:04
URL: http://teeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0