Nästa fas

känns alltid lite kasst att göra ett nytt inlägg när man är så nöjd med förra...men men inget varar för evigt..nu har jag sugit klart på karamellen och blickar framåt..

är inte riktigt klar över mina framtida mål..
träningsmässigt är det Fitnessfestivalen till helgen som gäller och där har jag anmält mig i bicepsbattle samt SM i chins och dips..visar sig reglerna vara klara, tydliga och rättvisa så går jag naturligtvis in för att vinna..men annars ser jag det mest som en kul grej..är nyfiken på hur bicepscurlen kommer att bedömmas..även om sättet dom bedömdes på i "fitness five" kan diskuteras så tycker jag det är det hitills bästa sättet att bedömma repsen på en tävling..(stå med ryggen mot en stång..göra rörelsen från helt raka armar och curla tills stången nuddar hakan utan att ryggen lämnar stången) totalt omöjligt att fuska med ryggen då vilket nästan är omöjligt att inte göra annars..

efter fitnessfestivalen ska jag börja jobba på mina brister i symetrin..framförallt vader/baksida lår..men även lägga på lite mer massa över hela kroppen..har min målvikt på 85 kg rippad och ungefär 2-3år dit eftersom jag gör det ren.

vinterns tillskott:

kör som vanligt på protein, gainer och kreatin..inga konstigheter..har fungerat bra hittils så varför ändra på ett vinnande koncept.. =)

har haft träningsvärk i hela kroppen sedan i Lördags men det börjar lätta idag så jag ska köra ett biceps/rygg pass idag och bröst/dips imorgon för att sedan vila fram till helgens tävlingar..

nu blir det till att prova ett av tillskotten jag vann på tävlingen: Gaspari Superpump250

har läst en massa hyllningar i kommentarer på Gymgrossisten..men tar det med en nypa salt...hoppas framförallt att "skintearing muscle pumps.." inte stämmer för det låter som det kan göra ont! =)

Tack igen för alla gratulationer och uppmuntrande kommentarer! tänk att lilla jag stod överst på pallen =)

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Tävlar man i olika klasser då?

2009-12-01 @ 18:56:17
URL: http://gangenas.blogg.se/
Postat av: Tee

tyvärr inte..

eller ja det finns ju dam och herr-klass men annars är det halva kroppsvikten i bicepscurl och hela i chins och dips naturligtvis.. =)

2009-12-01 @ 19:03:34
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Anders Svensson

Då ses vi nog på FF, Kommer vara där på Lördagen är det tänkt..

Helvete vad tillskott du köpt =)

2009-12-01 @ 19:31:45
URL: http://www.anderssvensson.org
Postat av: Madeleine

tror jag har en kompis som ska tävla i dips där.. eller ngt sådant..

2009-12-01 @ 22:00:58
URL: http://gangenas.blogg.se/
Postat av: Fredde

Grattis till dc segern grymt bra gjort! Hur många reps siktar du på i dom olika grenarna i FF?



//Fredde

2009-12-02 @ 21:08:13
Postat av: Tee

Tack=) kan inte svara på den rågan eftersom jag aldrig har varit där..det kan skilja 15-20 reps i dips tex beroende på hur det bedöms..min förhoppning är att dom har anamat de nya superstrikta riktlinjerna som atletic fitness började med iår..

samma sak med bicepscurlen..killen som gjorde 44 reps 2007 gjorde bara 15 på fitnessfive på ungefär samma vikt där man stod mot en stolpe och inte kunde cheata så vi får se helt enkelt..

2009-12-02 @ 21:15:28
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Tee

oavsett reps så är i iaf mina mål att:

1: vinna och ha kul

2: vinna över alla som är lika långa(183cm) eller längre än mig och....ha kul =)



2009-12-02 @ 21:31:45
URL: http://teeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0