Vem är jag?

"vem är DU då? vad är du skapad av? vad får du all inspiration ifrån?
offer? allt är inte svart eller vitt.
jag är både in controool OCH offer för omständigheter. Det känns ödmjukast då."


Hmm såhär ser jag det..
Allt är energi, allt påverkar allt, tankar, handlingar osv..du kan antingens se det som att du aktivt genom dina handligar och tankar skapar dit liv eller välja att se det som att du inte har kontroll och är ett offer för omständigheter vilket ger dig rätten att gnälla och klaga..

Visst har jag med lite av de sistnämnda tendenserna kvar..men kommer jag på mig själv gnälla om vädret tex tar jag kontroll över mitt humör och fokuserar på något kreativt...som träningen eller något =)

Jag är resultatet av mina föräldrars livmål att överleva och fortplanta sig. min inspiration kommer ifrån lycka.(jag räknar in alla välbefinnandekänslor som extas,kär, glädje etc i lycka)
allt som för (eller jag tror för) mig närmre mitt livsmål: att överleva och fortplanta mig gör mig lycklig.
därför gör träning och sundhet mig lycklig, därför blir jag lycklig av att utbildas och utvecklas, därför gör pengar mig lycklig, därför trivs jag bland tjejer och kan koppla mina absolut lyckligaste stunder till er..

I sin tur gör allt som tar mig längre ifrån mitt livsmål mig olycklig..att bli nobbad, sjuk, hånad inför folk etc allt som sänker min status helt enkelt

Så Jag är en person som ser objektivt på livet och strävar efter positiva känslor eftersom dom visar att jag är på rätt väg..


Kommentarer
Postat av: Jennie

Låter hur rätt som helst ;)

2009-02-22 @ 15:42:49
URL: http://jenniestroom.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Ungefär det vi pratade om idag :)

2009-02-22 @ 19:12:10
URL: http://gangenas.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Kloka ord

2009-02-22 @ 20:46:48
Postat av: Cline

Vad bra skrivet! Du e en riktig charmör, den tjej du får tag på kommer bli en av världens lyckligaste! =) Kram

2009-02-23 @ 19:39:44
URL: http://metrobloggen.se/cline
Postat av: Cline

Ja just det, jag har verkligen blivit en tjockis! =) o tjockare kommer jag bli!!! HJÄLP!! Får ta tag i kroppen sen! =)

2009-02-26 @ 19:23:31
URL: http://metrobloggen.se/cline

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0