Laddad men svag..

Duvjävlar...för ett par veckor sedan när jag skulle köra till jobbet satt två duvor mitt på gatan och det var uppenbart att dom inte tänkte flytta sig så jag körde riktigt nära och varvade motorn..backade tillbaka och nog fan satt dom kvar och hånade mig..för att sedan långsamt gå till sidan..
sedan dess har duvor provocerat mig nästan varje dag genom att flyga ut framför bilen och lastbilen och jag har tänkt varje gång att nu är det bara en tidsfråga innan det smäller..
jag har aldrig kört på en duva eller ens tänkt på dom i trafiken direkt förrens de senaste veckorna och idag small det..rätt in i grillen på lastbilen på E22:an..
tankens kraft? law of attraction?..precis som när man tänker på en person mycket och träffar på den på de mest otänkbara av ställen..hmm tanken kraft eller ej..

Träningen går segt..har gått upp ett par kg som sagt och äter regelbundet och mycket kolhydrater samt har dragit ner proteinet från 250-300g per dag till 160-170g..(väger 83kg)detta för att någon påstod att det skulle vara ohälsosamt och onödigt att ligga över 2g per kg kroppsvikt...vilket jag nu läste att det inte finns några vetenskapliga belägg för...
den enda skillnaden jag har märkt var att jag körde 7reps på 150kg i knäböj för två veckor sedan och knappt 6reps på 140kg nu fast jag är ett par kg tyngre och har mer vätska och kolhydrater i kroppen..det gäller inte bara knäböj..är svagare i allt..från 7-8reps på 120kg i bänkpress under deffen till 3reps på samma vikt nu..

körde bröst/rygg idag..fick bra kontakt men vikterna var inte riktigt på den nivå jag vill för att känna mig nöjd...avslutade med att köra 1 min i rodden för att kolla mitt utgångsläge inför decembercupen och det blev 355m (ska göras på en rodd av märket "concept2" om nån vill jämföra) vilket kändes helt ok efter stångrodd, chins och latsdrag med smalt grepp under styrkepasset..kommer lägga in lite intervallträning framöver för att sätta ett riktigt bra resultat i rodden på tävlingen..jobbigt som fan.. men det ska göras.. =)

beachhandboll i åhus med gymlaget imorgon! ska bli en kul grej!
trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Manipulativ o Vältalig

Jag tillhör en av dina bloggläsare. Du har ett imponerande förhållningsätt till träning och livet. Syftar främst på "Motion creates emotion".



Något säger mig att du vet mer om träning än mig :)

Har ett Schema som passar mig väldigt bra för tillfället men mycket vill ha mer. För tillfället tränar jag 4 grr/veckan. Funkar det och löpträna samt andra fysiska aktiviter för att uppnå en god form utan att det har någon dirket påverkan på min "vanliga träning"?



Min mail är [email protected] men skriv gärna om ämnet på bloggen om du asner det vara intressant.

2009-07-19 @ 23:29:38
Postat av: Madde

Otäckt med duvorna Tobias! Jag vet hur den smällen känns. Hoppas handbollen var kul! Hälsa Mamsen /Kram

2009-07-24 @ 11:25:40
Postat av: Tee

hälsa från vilken madde?

2009-07-24 @ 22:12:25
URL: http://teeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0