Svar:

"Jag tillhör en av dina bloggläsare. Du har ett imponerande förhållningsätt till träning och livet. Syftar främst på "Motion creates emotion".

Något säger mig att du vet mer om träning än mig :)
Har ett Schema som passar mig väldigt bra för tillfället men mycket vill ha mer. För tillfället tränar jag 4 grr/veckan. Funkar det och löpträna samt andra fysiska aktiviter för att uppnå en god form utan att det har någon dirket påverkan på min "vanliga träning"?

Min mail är [email protected] men skriv gärna om ämnet på bloggen om du asner det vara intressant."
 
Mitt svar:
Jo ämnet är intressant men informationen för liten för att ge ett bra svar..först och främst vad är "god form" för dig? vad är dina exakta mål? kg, kondition, cm , varvtider etc. dom måste vara mätbara..god form räcker inte..(enl. mig)..och inom vilken tidsram ska du nå dina delmål och mål?
man blir bra på det man gör...jag löptränar själv inte något nämnvärt men min hårda styrketräning ger mig ändå grundkonditionen att springa en mil utan några större problem i hyfsat tempo.. min logik säger mig att för mycket löpträning onekligen måste vara negativ för muskelbyggande och hämmande i den frågan. därför man aldrig ser vältränade fotbollsspelare (fast dom tränar på gym) eller elitlöpare..
bara att träna 4ggr i veckan är mycket..och att sen löpträna och göra andra fysiska aktiviteter utöver det borde ge kroppen få möjligheter att återhämta sig optimalt och växa (om det nu är ditt mål)..


Jag är ingen fulländad expert i ämnet..och hänvisar dig därför att anlita en personlig tränare som kan hjälpa dig efter dina förutsättningar och ge dig den information du vill ha med vetenskaplig förankring..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0