Begravning, Gråt, Skratt och Ätardag

Dagen började stressigt..upp och gå morgonpromenad..därefter formcheck..strax under 83kg..
iväg till ch-blommor med kistdekorationer...hem(lägenheten)...duscha och klä om..hemhem för att göra sig iordning och samla ihop grejor till minnesstunden i församlingshemmet..

laddade snabbt hem några låtar med anknutning till Bertil på olika sätt samt fyllde den digitala fotoramen med bilder från hela hans liv..





Vi hade en mycket bra präst som vackert satte ord på vad vi kände/känner för Bertil..Hans prylintresse, motorcykel intresse, hans skojfriska och skämtsamma humör och när hon kom till träningsbiten flödade tårarna..skönt att äntligen kunna släppa ut allt..har väldigt svårt att gråta annars..men det behövdes.
Att vi sen hade valt att spela Hammerfall- "Glory to the brave" i kyrkan satte pricken över i:et..


Vi bjöd på smörgåstårta, prinsesstårta, kakor och kaffe..


släkt och vänner..synd att det ofta ska till något sånt här för att träffa alla..


Björn tillika min coach sitter och skryter..mmm visst Björn vi tror dig =)


Inte bara jag som hade ätardag...



allvar och glädje..


okej ätardag..nu kör vi!


Gott gott..


Och Björn visar formen...

efter avskedet stack jag och sis hem för att sen möta upp Vicky och Hanna i löpspåret. tänkte att det var lika bra att bränna bort godsakerna direkt...blev en mil för mig och sis...snittade på 151 i puls och förvånade mig själv över att knappt bli anfådd fast jag inte har sprungit direkt på 2 år..

hem..äta, vila upp till gymmet och köra tungt bröstpass..dock tog tidigare psykiska och fysiska påfrestningar ut sin rätt..toppade med en 2:a på 130 i bänkpress..och hade inget tryck..men det var bara att nöta på..

allt som allt en tung dag med höga berg och väldigt djupa dalar..

tack till alla som deltog med närvaro eller tanke idag!



 

Kommentarer
Postat av: björne

keep it up!

2009-05-15 @ 07:43:07
Postat av: Kikan

Du skriver så fint min vän! Det var fint igår, otroligt personligt och skönt att träffa er alla. Ang löpning,: lovar komma igen i spåret när benen är i sin rätta form igen. Saknade dig på gymmet i förmiddags! Fina bilder du tagit med. Tack för Kik har dig <3

2009-05-15 @ 11:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0