The boy must die!

Jag är jävligt bra på att träna..vilket gör att jag är snygg naken..fan vad härlig känsla det är eftersom så få utvecklar den potensialen..något jag däremot aldrig har lärt mig eftersom jag aldrig har behövt det.. är att vara händig..jag har alltid varit imponerad av mekaniker, byggare, elektriker etc..har stor respekt för er och är lite avundsjuk på att jag aldrig har utveklat de sidorna hos mig själv..hur man kan få en massa små beståndsdelar som arbetar tillsammans till att bilda något större objekt...

en stor anledning till det är att jag alltid har haft min farsa till sånt..han var händig, teknisk etc..och vältränad...
nu med han borta har jag (på tiden) börjat tvingas att lära mig sådana saker och önskar att han kunde vara den som lärde mig..visst lite smått har jag snappat upp..men mest så lät jag honom fixa mina grejor..

med Bertil borta hjälper jag Bodil hemma på den avstyckade bondgården..jord ska fräsas.gräset klippas, ogräset trimmas..trädgårdslandet fräsas..hönsen skötas etc etc...the boy must die!


idag skulle jag dra igång grästrimmern..ingen bensin på...vad tankar man en sån med..ringde en polare...-det är en tvåtaktare..jaha vad fan betyder det? ok olja i bensinen..nu vet jag det för all framtid... och sen tände den inte.. jaha vad gör man då? kanske tändstiftet? skruvade av det, torkade det torrt och drog lite med stålborste för att få det rent..fint..nu startade den..körde en tank och sen slutade grejen på änden med snöret snurra..men motorn gick..ok..så jag delade på trimmern vid motorn och det såg ut att glappa lite så jag tryckte i anslutningen lite hårdare och drog åt skruvarna rejält..sen gick det som en dans..men det bästa var nog att jag lärde mig en massa och kände mig lite händig..



trätofflor och flanellskjorta..kan det bli snyggare? =)


och så lite från dagens träning..triceps lågrep och bröst högrep...börjar kännas att kolhydratbristen tar lite på resultaten =(

dips +80kg
 
 
litet test inför fitness five..80kg..

ätardag imorgon!!! längtar!!
gonatt!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Du är duktig min kära kusin :)

2009-05-21 @ 22:19:51
URL: http://gangenas.blogg.se/
Postat av: J

haha jo men när man fick hjälp med första kortet och sen inte har någon som kan ta det andra får man ta hjälp av en hylla :P.

Kan inget om poser vettu ;)

Jo tyngre börjar 3juni. Ligger ju på 20 reps nu pga att jag ska filma en klass, som kräver att jag är utthållig. Vet att jag aldrig blir stor så länge jag kör så mycket kondition, men jag vet i fan vad mina mål är, allround tränad och ha kul mest :)

Tack för att du såg lite ökning :)



Du får träna lite på att bli händig, varje man bör ju i alla fall ha bytt en generator på senn saab 900 (tre av fem på svårighetsgraden i verkstatdboken *haha)

2009-05-22 @ 09:16:47
URL: http://bodyandsoul.blogg.se/
Postat av: J

Hur går det förresten med dips med klapp? :)

2009-05-22 @ 09:22:03
URL: http://bodyandsoul.blogg.se/
Postat av: Tee

@ http://bodyandsoul.blogg.se/



såg du inte videoklippen med 2 reps på +80kg eller 4:an på +75kg? oroa dig inte..tänker inte ta skaderisken nu precis innan tävling men påminn mig i juli..=) jodå jag kommer ihåg det..hehe

ps. skulle aldrig få för mig att röra en saab..kanske min bmw.. =)

2009-05-22 @ 10:34:31
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: J

Jo jag kollade allt, men det var ju inge klapp *haha

Nä det gör du fan rätt i, kan nog gå illa ha ha. MEn fan grymt att hänga på 80kg!

Vad är det för tävling?



Nä inte jag heller om det nu inte var så att jag fick den, tyskt eller corvette ska det va! :)

2009-05-22 @ 10:36:33
URL: http://bodyandsoul.blogg.se/
Postat av: Hannah

gräsmattan ser rak och fin ut, luft i däcken.

2009-05-22 @ 11:24:50
Postat av: Tee

hahaha! det var mörkt ute den gången Hannah! =)

2009-05-22 @ 11:46:59
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Eleonor

You make me proud :)

2009-05-22 @ 16:33:52
Postat av: Stephie

jag är grymt imponerad! :)

2009-05-22 @ 21:47:54
Postat av: Tee

@ Stephie

tack! =) av vad var du imponerad?

2009-05-23 @ 13:19:28
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Stephie

av att du fixade grästrimmern utan att veta riktigt vad som var fel, och för att du är så snäll och hjälper din mamms så gott du kan! :) och ja, har haft lite bloggtorka den senaste tiden! men jag läser fortfarande din blogg :) Blir det förresten Krogsvängen i Eslöv på lördag?? Kram

2009-05-24 @ 19:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0