Never back down!

Höll lunch hos Mormor som vanligt på tisdagar...hennes tur att laga och det blev torsk med rotfrukter och grönsaker..gott som ...! dags att börja fundera ut vad jag ska laga nästa vecka..

i övrigt har jag försökt ta det lugnt och bara ligga i soffan så mycket så möjligt för att återhämta mig..tränar ju 7 dagar i veckan nu så det behövs..

kom iväg till gymmet vid 18 och hann precis värma upp lite innan två snubbar kom in på gymmet..från Riksidrottsförbundet..och vem väljer dom ut av alla...jo mig..dopingtest jippie! dom kan inte testa på tävlingar men på ett gym i Hörby finns det tydligen resurser till...



Såvida mitt proteinpulver är rent ska testet inte vara några problem...
men för fan låt folk som vill ta steroider göra det..så länge det är myndiga personer så låt dom hålla på..vafan jag träffar på folk som tar steroider, Rökare och folk som dricker alkohol (den värsta våldsdrogen av dom alla). det finns alltid ett bruk och ett missbruk..men det är alltid personens karaktär som avgör!
Jag vet tex att det inte är bra hälla in sprit i kroppen men jag gör det ändå..och tar konsekvenserna...precis som folk som väljer att röka, äta onyttigt eller ta steroider gör..lägg pengarna på något vettigare än att testa motionärer på gymmet! jag som trodde det var dåliga tider och så har man råd att testa mig i onödan..

träningen gick bra! blev 12 dips med 50kg extra!
good shit!


efter gymmet blev jag attackerad av vilddjuren!


gick på strupen direkt!


fortsatte jobba ner mig på rygg..


ligger i ett armlås här..BJJ katten har gjort det igen..

och sen snor ligisten min telefon...=)

Kommentarer
Postat av: Madeleine

vilken ilsken katt, men du gjorde dig säkert förtjänat av det :) Ses vi på lördag? :)

2009-10-13 @ 22:25:22
URL: http://gangenas.blogg.se/
Postat av: Anonym

men oj, vilken söööt! =) Katten alltså ;P Den måste jag få hälsa på snart, ja dig med såklart :)

2009-10-13 @ 22:34:15
Postat av: Falk

Får hoppas proteinet är rent, men det borde väl inte vara nån större fara...! Dina argument (eller vad jag nu ska kalla det...) för steroider är jag lite sugen att kontra på!

2009-10-13 @ 22:35:29
Postat av: Falk igen

Har du skaffat katt?

2009-10-13 @ 22:36:06
Postat av: Patrick Nilsson

Wow, de utför dopingtester i lilla hörby! Vem i hörby kan ens misstänkas för doping? Bock?

2009-10-13 @ 22:54:30
Postat av: Tee

Madde: ja vi ses på lördag!



anonym: släpper inte in anonyma..



Falk: kontra på =)



Big P: stickprov..spännade att se om nån åker dit =)

2009-10-13 @ 23:05:13
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Välkommen hem igen, ser frisk och välmående ut mao very healthy :)

provkillarna var väl inget att oroa sig, det är ju så att säga deras jobb ju.

Antar det är mormors kissemisse eller? Jättesöt iaf.

2009-10-14 @ 00:04:23
URL: http://allidaelvira.blogg.se/
Postat av: Christian

Jag förstår vad du menar när du säger att folk ska få göra som de vill men jag tror inte du blir så glad om någon som preppar kommer före dig i en tävling,eller? Och var går gränsen? ska man få använda steroider i alla sporter?

Jag tycker det är riktigt bra att du blev testad med tanke på att du ska tävla, det är om inget annat bra reklam för klubben att skicka rena personer till tävlingar.

Det bör inte ha någon betydelse om folk testas innan/under eller efter tävling,huvudsaken är att det görs.

Jag kan ha helt fel men jag tror det är HAK som betalt de här testerna och i onödan tycker jag knappast det det är, det kan ju få nån 15åring att tänka efter både en och två gånger.



Du och jag har ju pratat om det här några gånger på gymmet så jag hoppas att du inte tar det jag skrivet som ett påhopp, det är bara lite tankar jag har:)



2009-10-14 @ 09:32:58
Postat av: Tee

man har regler i tävlingar..säger dom att man inte får ta steroider så ska de tävlande vara rena. punkt slut. jag pratade om personer som tränar och inte tävlar...om klubben betalar för sånt här blir jag förbannad..för sådana kostnader bör tas upp på årsmötet eller iaf inom styrelsen..

försökte mest dra en parallel i det ironiska att droger som alkohol och ciggaretter är tillåtet för myndiga personer till skillnad från steroider..

den 15-åringen är för ung för båda dom sakerna med men tror du han bryr sig...

det ligger något i det du säger..varför tillåta en sak med potentiell risk..bättre att förbjuda alkhol, fallskärmshoppning, motorcyklar, ciggaretter osv också..

det finns alltid en

bruk/missbruk

risk/belöning procent

individens val..



2009-10-14 @ 16:14:10
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Jörgen

Att det skall testas har tagits upp av styrelsen, det gjordes redan förra året och även i år. Att det skall beställas och betalas tester är också ett beslut förankrat i styrelsen. Har du synpunkter på klubbens vilja att behålla gymmet rent får du nog vända dig till styrelsen.

Förutom det så tränar du på ett gym som är anslutet till RF via Svenska styrkelyftförbundet. Det betyder att alla som befinner sig i lokalen skall underlåta sig att testas om så blir fallet. Om man vägrar eller sticker är det samma som ett positivt test och händer det på HAK betyder det livstids avstängning från gymmet.



På HAK finns inte individens val när det kommer till doping. Det är förbjudet.

2009-10-14 @ 18:04:07
Postat av: Tee

varför kändes det som en tillrättavisning..? =)

det fanns inte med i mötesprotokollet för något av åren och jag har inget minne av det..tyckte väl att hela grejen var lite skum..

intressant att det i informationspärmen framgår att RF avråder från användande av kostillskott och att klubben säljer sådana..

om majoriteten tycker det här är välanvända pengar så rättar jag mig naturligtvis efter det..testa på.

mitt val finns..jag väljer att avstå.. =)

2009-10-14 @ 18:24:33
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Kikan

flåt vännen.. glömde namnge MIG ang kisekatten :) PK

2009-10-14 @ 21:48:36
Postat av: Jörgen

Det var en sådan.



Nej, men allt beslutas inte på årsmötet utan styrelsen för en löpande diskussion under året på saker som skall ske inom föreningen. Inget konstigt med det, så fungerar alla föreningar. Som sagt, har du synpunkter på att HAK har en ambition att hålla dopingen borta från gymmet är det styrelsen du skall vända dig till.



Nej, det är inte intressant och skillnaden mellan att avråda någon från att göra något och att förbjuda är relativt stor. Nu griper du bara efter halmstrån. :)



Du har gjort ett klokt val och skall ha all respekt för det. Bevisligen kan man komma väldigt långt utan att använda sig av olagliga saker.

2009-10-14 @ 21:58:02
Postat av: Anonym

Men Jörgen du är väl som representant för SKKF den sista som ska uttala dig om antidoping? Där ledande personer uppenbarligen ägnar sig åt doping åkt dit åtminstone, och även enligt rykten skor sig på att sälja dopingpreparat till de tävlande(flashback.info) . Varför brukar den ökända as-instruktionsboken Anabolics dyka upp till försäljning på tävlingarna mycket märkligt med tanke på dopingpolycin? Varför vill inte RF ta i SKKF ens med tång kan du förklara det ? Sen kanske man inte behöver bjuda in fd dopingdömda gästpossörer. Konstigt att det inte finns några dopingtester överhuvudtaget på SKKFs tävlingar ! hur många procent var det nu som åkte dit när ni gjorde tester för några årsen ,gick en dokumentär på SVT !

Vill du göra en insatts mot doping börja inom SKKF se till att testa alla vinnarna i bb sm till att börja med, och se till att komma med i RF. Kan inte tänka mig det finns någon laglig grund att införa livstidsavstängning, går inte ens att göra på snattare som åker dit gång efter gång i en livsmedelsaffär, Sluta trakasera motionärer och att slänga klubbens pengar i sjön!

2009-10-16 @ 03:53:26
Postat av: Jörgen

Anonyma besväras inte med svar.

Stå upp för din åsikt och skriv ditt namn.



Och flashback är ingen bra källa. :)

2009-10-16 @ 06:05:24
Postat av: Mortier

Ja Anonym, stå för vem du är när du skriver som du gör. Anonyma inlägg räknas inte!

Att kasta klubbens pengar i sjön var det det dummaste jag hört. Vi vill ha en klubb som kör rent och då är det väl kanon att göra tester för att "fånga" eventuella brukare, men framförallt visa att det inte är ok att använda förbjudna preparat i vår förening.

2009-10-16 @ 08:24:33
Postat av: Anonym

Är man mot doping är det första givna steget att bryta med oseriösa SKKF , Givetvis ska klubben verka mot doping och det är inte ok, men det är kommunen,polisen eller förbunden man tävlar för sak att bekosta tester... Over and out

2009-10-16 @ 16:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0