Debut

Imorgon är det dags för min första tävling man mot man på mattan! Submisson wrestling!

REGLER:
Sätt att vinna:
  • Avklapp från lås (både verbalt och fysiskt).
  • Domaren bryter matchen (av medicinska grunder eller vid regelbrott).
  • Tävlandes hörna kastar in handduken.

Matchtid:

4 minuter. Om två eller fler deltagare efter finalen har samma poäng får dessa då gå matcher utan tidsgräns till en vinnare kan koras (se ‘Finaler’).

Tillåtna tekniker:

  • Alla sorters strypningar och halslås (förutom direkt tryck med hand mot struphuvudet).
  • Alla arm-, axel- och handledslås.
  • Alla sorters fot- och benlås förutom Heelhooks.


Förbjudna tekniker:

  • Heelhooks.
  • Alla Ryggradslås.
  • Alla Nacklås/Neck cranks.
  • Full Nelson och Crucifix positionerna.
  • Alla sorters slag och sparkar (gäller alla kroppsdelar).
  • Alla sorters slams av motståndaren.
  • Alla kast där motståndaren landar på nacken eller huvudet.
  • Inget petande i kroppsöppningar och ansiktet.
  • Inget slitande i öron eller hår.
  • Inget inoljande av kroppen med krämer, lotioner och oljor.
  • Inget greppande av fingrar eller tår.
  • Inget användande av kläder vid låsförsök (undantaget om motståndaren bär BJJ/Judodräkt).
  • Inga knän och armbågar i ansiktet.

Jag kommer använda den lilla teknik jag har och all min styrka..=) har fått en del negativa reaktioner (skratt, himlande med ögon etc) på min inställning på sistone gällande vem jag kan vinna över eller ej..en sak är säker..jag skiter fullständigt i vilken färg en person har på sitt bälte..om dom väger mer eller mindre etc..på en kampsportsmatta är den som vinner bäst..punkt slut..varesig det är huvudsakligen styrka eller teknik..jag ger mer respekt till vitbältaren på 110kg som som låser ut min arm än svartbältaren på 70kg som jag lyckas strypa..
Imorgon är det 31 killar i min klass (-88kg) Jag ser det som ett totalt misslyckande om jag förlorar en enda match..oavgjort är ok men annars är det bara vinst som gäller.


Kommentarer
Postat av: abbe

lycka till. kör hårt

2010-04-11 @ 12:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0