fight

Tävlingen gick bra...eller iaf hyfsat för att vara min första...
körde 5 matcher varav 2 vinster och 3 oavgjorda..
Jag slösade åt helvete för mycket energi på att försöka dra submissions från ofördelaktiga positioner och det genererade en jävla massa mjölksyra..efter 2-3 matcher kunde jag bokstavligt talat inte hålla upp en halvliters vattenflaska..underarmarna, biceps, triceps och axlar var helt döda...även om det inte ser så jobbigt ut på videon så var det bara viljestyrka mot slutet...
ett par minuter efter sista matchen fick även toelettet ett par segerkaskader från min mun...och jag som anser mig vara vältränad..haha fan vad jobbigt det var! good shit! 

Match 1-3

0:14 kast
2:15 ---> Anaconda som aldrig sitter..
4:50 tar rygg
5:50 Armlås Vinst
7:18 Giljotin som aldrig sitter samt övergång till sidecontrol
9:20 Americana (Keylock) Vinst


Match 4-5:

0:34 ---> trycker motståndaren av mattan så han får tillsägelse och gör det sen direkt igen så han får sin första varning...försöker fortsätta göra det tills han blir diskad men musklerna ville inte som jag...(fick gå två matcher i rad här så hade bara 30 sek vila innan denna..

1:18 försöker mig på en armbar som Fedor brukar göra men missar..
2:18 killen lyckas få full mount på mig och jag ligger och känner mjölksyran i armarna och ger mig fan på att han inte ska få min arm..lyckas svepa honom till slut..=)

3:08 drar mig ur ett triangelförsök och tar motståndarens rygg
4:04 svep
5:35 blir nedtagen men sveper motståndaren direkt
6:00 åker nästan på ett armlås men ger mig fan på att han inte ska få det..
7:21 går efter en Americana (keylock) men får bara tag om handen istället för handleden så han lyckas glida ur..

8:18 mountar motståndaren, blir ivrig och går efter ett armlås direkt..fan! vet bättre! hade jag bara tagit det lugnt så hade den suttit! arrrg! det hela slutar med att jag blir mountad men sveper honom igen vid 8:53

Är nöjd med att jag var den offensiva för det mesta samt att jag verkligen fick lära mig den hårda vägen att det är "Position before submisson" som gäller!
hushålla med krafterna och inte bli ivrig innan jag har kontroll på motståndaren är vad jag ska jobba på nu..

Stort tack till klubben, mina Coacher samt mina vänner som var där och stötta mig! hade det inte varit för att jag hörde det skrikas -Armbar! från mattkanten hade jag troligtvis aldrig gått efter den heller i andra matchen!

Särskild hyllning till Johan och Kristoffer som fick 3-2-0 samt 2-2-1 i resultat i -66kg klassen!

min vikt då? tävlade som sagt i -88kg och deras våg stämde inte med min.. jag vägde in på 88,2kg men som tur var hade dom just 2hg tolerans..men annars hade jag bara svettats ett par min så hade det varit fixat ändå.. =)

Och så fyller jag 27 år idag med förresten! Grattis till mig!

 





Kommentarer
Postat av: Anonym

ja grattis, grattis till bådadera

2010-04-11 @ 14:40:40
Postat av: Anders

Grattis 27år 3 år kvar till 30... ... du svarar ju aldrig när man ringer men denna kan du uppdatera.. ;)

2010-04-11 @ 15:28:04
Postat av: Kikan

en vilja och drivkraft av stål har du! Kul vännen, Grattis på din dag och även till vinsterna i debuten :) Ha en underbar dag! Hopp hopp :D

2010-04-11 @ 15:34:20
Postat av: Eleonor

Tack tack! prova mobilen idiot! kompis! =)

2010-04-11 @ 16:56:42
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Tee

missade att ändra namn =)

2010-04-11 @ 16:58:40
URL: http://teeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0