Najs!

Sitter och pillar med min ekonomi..Systemet som jag drog igång vid nyår fungerar utomordentligt bra och jag har lyckats skrapa ihop ca 30000:- ..har till och med problem med att bli av med pengarna..tex mitt gåvokonto..bjuder polare på bio, ger bort kosttillskott så fort jag har chansen men ändå växer kontot..=)
det sköna med systemet är att allt är fixat..semestern är klar..mitt mål är att spara 50000 till nyår, 100000 till året efter och vara miljonär till jag är 40..vilket inte bör vara några problem om man räknar med att inflationen gör sitt =) men det främsta målet är att känna sig säker och inte behöva oroa sig..


..när jag tränar så vet jag att det tar tid men om man gör det som fungerar konstant så kommer man till målet..svårare är det inte..sen om det tar 5 eller 50 år är skit samma..vägen är viktigare än skälva målet!

nu ska jag försöka slösa bort 4600:-..ja slösa..inget vettigt (det har jag andra konton till) innan den 25:e hmm

systemet är:

  • 55% nödvändighet! hyra, räkningar mat etc..räcker inte 55% av lönen till det så förenkla ditt liv
  • 10% Framtida frihetskonto! Kontot vars avkastning i framtiden ska ge dig valet om du vill jobba eller ej..här åker de första pengarna in..före räkningar och allt annat! alltid!
  • 10% Långtidsspar! större inköp
  • 10% Slösa! för att ge din ologiska sida tillfredställelse så att systemet inte fallerar..
  • 10% Semester (el utbildning..jag valde att ge semester ett eget konto istället för att jag prioriterar det)
  • 5 % Gåvo

    "-jag börjar spara när jag får pengar över" är lika idiotiskt som att säga att "-jag börjar banta när jag har gått ner 20kg.."

    även om inte dessa %fungarar efter man har gjort allt så är det viktigt att börja splitta upp en jävla 10-krona! för vanan är viktigare än mängden!

    Jag tror på detta..kommer en ny rapport om ett par månader..
    och inga jävla ursäker och blaha i kommentarerna..eller varför inte..
    killen som lärde mig detta systemet sa:

     -Jag är inte intresserad av vad du vet och tror...det du vet och tror har tagit dig exakt dit där du är..jag är bara intresserad av vad som fungerar! så om inte din metod fungerar så är det kanske dags att prova någon annans...

Sen har jag några andra privata tankegångar med...
A-kassa=Att spela spelet för att inte förlora istället för att spela spelet för att vinna..baserat på rädsla att förlora jobbet..

Facket..om du behöver vara med där så har du valt fel arbetsplats eller saknar social kompetens..sälj inte din tid till ett företag som du inte litar på...

Finanskrisen??..skapad av människor..existerar bara pga människan och är ditt fel!

Brist på jobb?? finns alltid mer jobb än kompetent personal..och hur moget är det av dig att förutsätta att någon annan ska ska skapa ett jobb till dig? var glad om någon överhuvudtaget vill det..men förvänta dig det inte..

pengars värde: invividuellt..ingen kurs gäller i TEE-town..olika individer får betala olika för min tjänster..

jag vägrar vara ett offer för omständigheter..jag har själv tagit mig exakt dit där jag är idag.

Som vanligt har jag rätt och fel i allt jag skriver..det finns lika många åsikter som människor..



Ny tävling i SubmissonWrestling den 9/5! Yeah!


Kommentarer
Postat av: Bosse

A-kassa=Att spela spelet för att inte förlora istället för att spela spelet för att vinna..baserat på rädsla att förlora jobbet..

Detta har du verkligen rätt i, har inte varit med i facket eller A-kassan på snart 20 år, känns som att det inte behövs där jag jobbar! Ha de bra! Bosse

2010-04-24 @ 00:09:06
Postat av: Robin

Mycket intressant, bra tankeställare. Tycker du har rätt i det mesta även om inte jag lever efter det. Kul när du har en tanke bakom det och riktigt givmilt med ett gåvokonto, imponerande!

Men huvudsaken är att man alltid följer det som man själv tycker är rätt!

2010-04-24 @ 10:37:52
URL: http://robinone.blogg.se/
Postat av: Joel

Jag är inte särskilt bright när det kommer til latt förvalta min ekonomi, jag har dock alltid ett sparkonto (servicekonto) där jag sparar varje månad, men det jag undrar är att du som räknat ut i % hur mycket som behövs till det ena och det andra, dras pengarna direkt vid löning till dessa konton? Eller för du över varje månad?



Mvh / J

2010-04-24 @ 10:42:10
Postat av: Tee

High Five Bosse! =)



Robin och Joel..svarar mer ingående i nästa inlägg på era kommentarer..vill låta detta inlägget få lite mer respons först bara! Ha en trevlig Lördag!

2010-04-24 @ 16:18:02
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Wigge

Kul att höra det om a-kassa & facket från någon annan med.



Har följt din blogg ett tag och såg ditt första inlägg om budgeten, Har själv testat det med rätt bra resultat tack för tipset.



Ses på hak ;)

2010-04-25 @ 23:10:12
Postat av: Manipulativ och vältalig

Jag är och har alltid varit väldigt imponerad av din disciplin och beslutsamhet. Du gör mig förvånad att det även gäller din privata ekonomi, förvånad på ett bra sätt.



Förmögenheter skapas med manipulation och vältlighet men disciplin inom den privata ekonomin är en bit på vägen...



Väldigt bra länkar om Bas Ruttens taktiker för att bokstavligt talat förgöra motståndaren på klubben.

2010-05-01 @ 00:30:40
Postat av: Eleonor

Uppdatering!

2010-05-07 @ 09:09:22
URL: http://teeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0