Snö

bla bla bla snö bla bla..

sen stack jag till Sats vid sjutiden och körde ett Bröst/Triceps-pass med Sis..
är inne på mitt andra pass på shemat som är utformat för att öka maxvikten i bänkpress och är baserat på mitt nuvarande max (140kg med stopp vid bröstet)
set1 119kg 3reps med stopp
set2 129kg 2reps med stopp
set3 143kg negativ

set4 och framåt utanför shemat och på eget bevåg.
set4 120kg 3reps med stopp
set5 120kg 8reps utan stopp och två reps med hjälp

därefter lutande hantelpress, smalbänk, dips +60kg, +50kg, tricepspushdown, sittande hantelextension med tvåhandsgrepp dropset.


set 1 och 2 klarade jag hyfsat lätt och set3 klarade jag fantamig pressa också..så nytt pb! 142.5kg (avrundade till närmsta 2,5kg alla seten eftersom det ej fanns mindre vikter. 
har klarat få 150kg upp tidigare men eftersom det var med lite studs och utan tydligt stopp så räknar jag inte det längre..

programet jag har matar man bara in sitt max i och sen räknar det ut vilka vikter man ska köra på och kollar av efterhand om det ska justeras under periodens gång efter hur träningspassen går. skönt att slippa tänka och bara följa. grundtanken är att jag ska klara 154kg efter 14 veckor men redan efter 5 är det dags att göra ett test som visar om slutresultatet ska höjas, sänkas eller ligga kvar.

Var med i fitnessfestivalen förra helgen! körde lite Dips (40reps)SM 3:a, Chins(28reps), Bicepscurl(45kg 18reps) och Bodypress(90kg 23reps)


Var där uppe med Sis, Niclas och Vicky som även hon tävlade och bland annat kammade hem ett silver i Bicepsbattle!





marklyft imorgon! har precis börjat på ett nytt program där med.. 3 pass i veckan! morgondagens består av 6set 3reps på 190kg.

träningsmål för 2010 är:

*Kvala in till SM i Klassisk Styrkelyft (endast bälte tillåtet, alltså inga bänkpresströjor, marklyftsdräkter och knälindor som gör att man orkar lyfta mer..vad jag anser om sånt behöver vi inte gå in på.)

*Kvala till Finalen i FitnessFive

*Finalen i FitnessFive

*SM i Klassisk Styrkelyft

*SM i Athletic Fitness

*Leka lite på Fitnessfestivalen

*200kg i djup knäböj

*160kg i bänkpress tävlingsgodkänt utförande

*275kg i Marklyft

*Ha kul!!!

Nu i helgen som var hade gänget som jag var i Vegas med nu senaste gången en reunion! blev en härligt helkväll med mat, fest och skumpa! VEGAS STYLE! fast utan limo =)

Good night!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0