Lets get ready to rumble!

Fredagen som dagisfröken var riktigt kul..leka i snön och dra pulkor, klättra i träd, läsa böcker, spela spel, rita, vika flygplan etc etc. hade en massa energiska ungar som klängde på mig hela dagen.
när det var dags att gå hem kom en pojke fram och sa - jag vill att du kommer imorgon med.. och sen en flicka som sa- jag vill ha en kram innan du går... =) söta små vilddjur!

utmattad som jag var så blev det en lugn kväll och mycket sömn..
igår var det som vanligt MMA på schemat..har fått lite klagomål på att jag bloggar för lite om den delen av min träning och det beror helt enkelt på att det är så nytt för mig och jag kommer visa upp en hel del bristfälliga tekniker i videos och bilder...men skit samma laddar upp ändå:

fick äntligen använt mina nya skydd!






sk blodad tand =)


superman..

fokuserad..gillar min låga guard..

på väg ner igen...damn!




först lite smakprov från mma-träningen och sen från dagens träningspass..
tänkte sätta personbästa i pushpress..mitt PB från tidigt i höstas är 100kg och jag har inte tränat axlar först eller riktigt tungt sedan dess..men nu har dom fått en egen dag så ingen förutröttning!
första setet 105kg, andra 105kg, tredje direkt efter andra 100kg, fjärde 102,5kg, femte 100kg, sjätte 90kg..
och det är hur ett misslyckat pass med en person som inte ger sig ser ut! 

Dave och jag testade även det nya badet idag..ganska fint..det negativa var väl mest att ångbastun var i minsta laget och den vanliga också...typ i storlek med sånna som finns på hotell och jättesmå jämfört med vegas..bubbelpoolen som också var ganska liten var ockuperad av nysvenskar och kulturberikare hela tiden så den hann jag aldrig testa..
det som var bra var en klättervägg samt trampolin och den stora bassängen..jag är inte bra på att simma...men jag och Dave tog en liten tävling på 25meter..han krålade (hur det nu stavas) in på 20 sek och jag simmade hela sträckan under vatten med vanliga simtag på 21sek..jävla skit! hur som helst så var det härligt att basta lite och få lite uppmuntrande kommentarer och blickar för min fysik..=)

var även ute och festa på "distortion" i malmö igår! riktigt bra musik..trevligt som fan!
good fight, good night!

Kommentarer
Postat av: Patrick Nilsson

Haha! Pushpressen gick ju bra! :-P

2010-02-14 @ 10:10:32
Postat av: pelle

Fjant, den där övningen pajar bara ryggen...sedan heter det crawl och inte krål...



Simma under vatten 25 meter är inga problem, säg till när du börjar klara 50 och lite till som jag gör, men MMA är ju ingen sport så...

2011-01-20 @ 00:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0