Tuppen

lät min rage stå idag och öppnade min superpump 250 istället..började ladda in size on igår och visst var känslan där..gick in på gymmet med killerblick och satan vad bra det gick..placebo eller ej skit samma! whatever works!

började på 200kg och jobbade mig upp 5reps per set.. 325kg och 350 kg på filmen..

 
körde nån reps extra på 325kg för kameran..men tyckte mitt pickande med huvudet som jag inte var riktigt medveten om såg så roligt ut så jag fick filma ett set till...men sen tänkte jag: skit samma!..bjuder på skrattet =)
nu är vikterna iof ganska oväsentliga om man inte har en exakt likadan "nordic gym" benpress att jämföra med eftersom bara en liten gradskillnad på lutningen gör att samma person kan lägga på 100kg mer eller mindre i en annan benpressmaskin..

morgonvikten: 86,9kg..nu ökar vi!


"Det finns sådana som säger att de söker lycka, att det inte finns något annat i livet än detta enkla syfte. Nu säger jag till er att fåren är lyckliga ute på slätten, och falkarna är lyckliga uppe i luften. För oss är lycka något trivialt, något man bör bortse från i sitt liv. Vi strävar och lider därför att det är dessa saker som gör att vi vet att vi lever."

"Vi är inte här för att skaffa oss rikedomar. Vargen tänker inte på fina saker, bara på att hans flock ska vara stark och att ingen annan varg vågar korsa hans väg. Det räcker."

-Djingis Khan

skulle vilja säga att lycka för mig är just strävan och syfte...när alla mina sinnen är fokuserade på strävan efter ett mål känner jag fullständig lycka..mycket mer än när jag har nått fram..konstant utveckling på alla plan är nyckeln. ;)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha! Bra kämpat fågel! =D

2010-02-18 @ 22:48:15
URL: http://[email protected]
Postat av: Madde

Intressant skrivet om "lycka" och Vad som får människor att känna lycka. Som den store filosofen Descartes sa "jag tänker alltså finns jag" och allt däremellan är kunskap. Människan har alltid strävat efter lycka, den fattiga vill bli rik, den sjuke vill bli frisk, den fula ankungen vill bli vacker, det är bara så att lyckan kommer inifrån och den kan vara alldeles trygg nöjd med vad som finns, men det är mitt synsätt. En strävan, ett mål är definitivt ett stimuli full med "lycka" som kan innehålla blod, svett och tårar för att nå toppen. För att känna lycka måste man också har känt olycka, tror jag men många människor tycks endast vilja uppnå lycka via Hedonismens synsätt. Oj, vad filosofiskt detta blev!! =)) sorry

2010-02-19 @ 14:26:18
Postat av: Din bror

För att citera Deepak Chopra att bli lycklig är målet över alla andra mål ;) Kan hålla med Madde om att lycka är ett centralare begrepp än njutning...

2010-02-20 @ 04:29:34
Postat av: Simon

Starkt pressat. Ligger på 250kg och vi har samma press :)

Min dagsvikt ligger på ca 76,8kg. Morgonvikt strax där under, varierar något kilo underdagen oftast.

Kör hårt !

Simon

2010-02-20 @ 09:47:07
URL: http://sipeon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0