Självbild

har suttit och funderat lite idag över vad som krävs för att vinna el nå sina mål..tror det mest handlar om att komma ifatt sin självbild...kan man bara se sitt mål klart och vilja nå det tillräckligt gärna så kommer allt i livet att rätta in sig därefter..jag har varit vältränad och spännt mina muskler ända sedan jag var liten och klen..det var bara en tidsfråga..

kan man stå ut med 1sek smärta kan man stå ut med 10sek, 1min, 1år..bara flera sekunder i rad..
skriver man en sida i en bok per dag så är den 365 sidor lång efter ett år..
sparar man 1 kr om dagen i 1 miljon dagar så är man miljonär..
vägen är viktigare än målet..må det komma i detta livet eller nästa..
hur många gånger har man inte ångrat att man inte påbörjade saker tidigare..

jag vet en som inte ångrar att hon utbilda sig och nu är Personlig tränare..(min syrra/Coach)
eller en som började träna för ett år sedan och nu gör 7chins! (Kik)
eller min Polare som går upp och jobbar varje morgon för att kunna ha den bilen han vill ha..(Andy)
etc etc..

mina mål i fitness five iår är:
1: att vinna...FEL..jag vet att jag borde gå in med den inställningen..men faktum är att det skulle inte bero på hur bra jag är då..utan på hur dåligt motståndet är.. obs.. det är bara vad jag tycker.. alla som ställer upp är atleter mer eller mindre..och många på väg att bli framtida vinnare på ett eller annat sätt..

så..målen:

självklart ha kul och förtjäna åskådarnas och de medtävlandes respekt genom att utföra övningarna korrekt..oavsett vad domaren säger..speciellt gällande djup i knäböj och sträck i dips som jag har sett bedrövliga exempel på i tidigare kval..
erkänner att det är svårt att hålla igen i dipsen när man är taggad..blir lätt att man slår ut armbågarna så snabbt att det blir svårt att hinna se med blotta ögat..men cred till Rookie som gjorde ett utmärkt jobb på finalen i Tylösand förra året när han tvingade alla att stanna upp helt så det blev rättvist och färre reps för alla..


1: ta hem bronset
2: vinna över alla som är lika långa el längre än mig (183cm)
3 förbättra mina resultat från förra året

satt och läste igenom inlägget och kom på att jag inte ens tänkte tanken att jag inte skulle gå till final..så ingen falsk ödmjukhet från min sida...finns tydligen inget annat alternativ..=)

ta inte livet på för mycket allvar..då kanske ni inte kommer ur det levande...



Kommentarer
Postat av: Eleonor

If there is a will there is a way! Ser fram emot den 16:e :)

2010-07-02 @ 17:28:38
Postat av: Snackerpack

365dagar = 2739år lång väg till miljonen.....

2010-07-03 @ 12:11:06
Postat av: Tee

och? miljonen är oväsentlig..det är bara en massa papper eller siffror..

2010-07-03 @ 13:35:13
URL: http://teeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0