ok

Angående magrutor:

  • man får inte magrutor genom att träna magen..hade du inte haft några magmuskler från början så hade du inte orkat bära upp din egen kropp...
  • har du inte magrutor så beror det på att du har för mycket fett ivägen..
  • du kan inte bli av med det fettet genom att träna magen
  • Du kan inte punktbränna fett..(förutom med fettsugning) haha
  • Om du vill ha magrutor så höj din förbränning (gå, jogga, spring..vadsomhelst som får upp pulsen) eller sänk intaget av mat..helst både ock..

Det slog mig härom dagen när jag stod på Crosstrainern hur lätt det är att gå ner i vikt om man inte är mån om att behålla maximal muskelmassa..jag menar att många vill ju gå ner i vikt..bara gå ner i vikt..vilket jag inte kan förstå..för mig är målet alltid att vara fit och hälsosam..
men även om det är enkelt..(röra sig mer och äta mindre) så letar folk efter genvägar..(tv-shops grejor, fettförbrännande piller etc..)

Nu på midsommar så bjöds det på Mamma scans köttbullar..eller som jag kallar det "mystery meat"..det lilla kött som är i dom iaf..hur tänker folk som vet att allt restskit mals ner till just sådana produkter..eller folk som vill snåla och köper billig "dennis korv"... jag satt och lyssnade på radion när en kille som hade jobbat på scan beskrev vad som användes i dom här produkterna..fy fan..om man väl ska äta korv..vilket jag anser alltid innebär en risk..så välj för ... de varumärkesskyddade produkterna.."wienerkorv" "prinskorv" etc som har krav på innehållet..som vanligt är det alltid upp till var och en..därför ger jag bara en ond blick till de som är föräldrar och föder sina barn med sån här skit..

det händer att jag äter på mc donalds..sällan och inget jag är stolt över men så är det..


provade lite bänkpress och dips idag..känns fortfarande lika illa..kan ta i men har inflammation i något muskelfäste i axeln..bicepscurlen vågar jag inte prova..men masserar och smörjer för fullt med antiinflammatoriskt så jag hoppas på att få bort det inom två veckor så jag hinner köra iaf ett rejält träningspass innan kvalet..därför bloggandet inte känns så kul för tillfället..men det kommer lite bilder i dagarna iaf..

morgonvikten låg på 84,5kg i morse vilket är helt ok efter midsommarfirandet och med 3 veckor kvar att nå 80,8kg

En liten sak till som jag hörde i dokumentären "bigger , stronger faster"

"vi röstar med våra pengar.."

tex köper jag bara ägg från frigående höns..om alla hade gjort det så hade det inte funnits burhöns väldigt snart...nu när jag tänker efter så ska jag börja köpa eko också..
jag tänker aldrig äta gåslever..bland det brutalaste jag har sett...när dom tvångsmatas med ett rör ner i magen som fyller dom med så mycket mat att en leversjukdom utvecklas som gör att levern sväller till extrem storlek för att serveras som delikatess..
VAR LÄGGER DU DIN RÖST?
på ciggaretter eller schampo som inte är testat på djur?




Kommentarer
Postat av: Wigge

Bra skrivit som vanligt Tee, ang. din axel så fick jag själv ont nån månad in i träningen , låg för de första fel på bänken vilket jag inte tror du gör men blev även rekommenderad en kräm från ako, vit tub med röd text och luktar jenka och de löste de direkt prova den. Kan kolla upp vad den heter om du är intresserad.



Ses på hak ;)

2010-06-27 @ 23:13:32
Postat av: Anonym

Det är en gammal föråldrad myt att man INTE kan punktförbränna fett!!! Bla har Charles Poliquin påvisat det "Han har utfört en massa mätningar av hormonhalterna i saliv, urin och blod och samtidgt gjort fettmätningar på 12 olika ställen på kroppen.

Testerna visar att det är hormonbalansen i kroppen som styr vart fettet lagras på din kroppen. Det finns personliga tränare som jobbar med Biosignature, och de mäter då fettet i olika hudveck på sina kunder med speciella mätare för underhudsfett,och med hjälp av de värdena så går det att ta fram individuella träningsprogram för punktförbränning av fett."



2010-07-02 @ 00:50:10
Postat av: Tee

säg det till personerna på gymmet som ligger och gör siups till förbannelse utan att fläsket förvinner...det är fortfarande fettförbränning som är nyckeln och inte magträning.

2010-07-02 @ 13:03:11
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Po

Angående att gå ner i vikt bara för att gå ner i vikt håller jag nog med, men för mig personligen så är problemet nästan åt andra hållet, jag vill inte gå ner i vikt eftersom jag är orolig för att förlora muskelmasas.



Eller var i varje fall, nu har jag totalt släppt det. Jag tror att om man tränar hårt och äter bra så kommer kroppen att hitta sin plats hursomhelst :)

2010-07-13 @ 15:44:36
URL: http://www.mermuskler.se/magmuskler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0