vem vet

Peet:
glömde du inte det bruna bältet? Vi går väl inte direkt från lila till svart? Var har du fått ditt självförtroende från? Emellanåt kan man ana vissa narcissistiska drag o det är rätt ocharmigt faktiskt men annars trevlig läsning, speciellt gällande kampsport. Känner du inte själv att intresset börjar dras från fitness o solarium till svett, blod o mma-handskar? Ska du köra shooto något eller bara markkamp?



Svar:
ibland känner jag för att prova MMA men jag har inte blivit uppfostrad till att försöka skada andra på det viset som man gör i riktiga MMA-matcher.. träningen är skitkul men jag skulle ha väldigt svårt att skada någon jag inte ogillar väldigt mycket..I många kampsporter har man brunt bälte..men inte i BJJ. (rättelse..jag hade fel..man har brunt bälte mellan lila och svart 7/6 -10)
Ja jag är kanske lite narcissistisk i relation till människor som jag inte känner eller ej har förtjänat min respekt ännu..men i övrigt ser jag min relation till alla mina vänner och min familj som ett bevis på att jag inte kan lida av det rent för mycket.
mitt självförtroende kommer ifrån att jag hela tiden når nya mål efterhand som jag sätter upp dom..tror jag
jag gillar ditt sätt att kommentera! ha en trevlig helg! =)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha du är inte narcissistisk Tobias. Du väljer att dela din passion och att tro på dig själv. Rena inspirationskällan! Det krävs ” blodblandat svett”, om det inte har kommit någon motsvarighet till sexpackets diskmaskin vill säga=) Kram på dig!!

2010-06-06 @ 00:13:23
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Krona

Jag ska komma å kör lite MMA med dej så kan du få slå om du vill.. har inget emot att få lite stryk ibland! Men du får vara med på att få en å annan smäll tibax :-) Tack för härligt motstång på strongman förresten! Du var GRYM på däcket idag! Ses i dimman/ Krona

2010-06-06 @ 17:55:02
Postat av: Peet

Vad snackar du om? Man har visst det brunt bälte i bjj. Jag kommer förhoppningsvis få mitt bruna innan årsskiftet..

2010-06-07 @ 10:29:41
URL: http://Ff
Postat av: Tee

fan vad fel jag hade...=) har tränat i BJJ i två terminer men aldrig någonsin sett ett brunt bälte..många av alla andra färger men ingen brunbältare..skumt..

hoppas du får det! undrar om du hade klarat få mig att klappa ut.. bor du i Skåne?

2010-06-07 @ 16:42:59
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Peet

Jag har bott i Malmö under många år och återkommer fortfarande under vissa delar av året. Men jag är numera i huvudsak bosatt i hufvudstan. Du verkar vara en stark rackare och verkar ligga mellan 80-90 kilo eller? Jag har alltid själv legat runt 80. Råstyrka kan vara användbart i BJJ absolut och då främst som försvar. Dock är teknik och rörlighet mångt viktigare. Jag har sysslat med detta sen -97 någon gång så ja jag tror nog att jag skulle kunna få dig att klappa. :) men det hade varit intressant att köra någon gång. Hörby heter det du är ifrån vs? (hmmm kopplar detta med något mord om jag inte har helt fel för mig?).



Jag har mött muskelknuttar förr o det e segt en stund i början men de gasar för det mesta tidigt. I ditt fall verkar det lite annorlunda då du samtidigt ät fittness freak o således bör ha en helt ok kondis...



O du, vid närmre eftertanke så gillar jag ditt sätt att skriva på mer o mer. Så osvenskt bara ;)

2010-06-08 @ 09:24:55
URL: http://Ff
Postat av: Tee

jo man har fått lära sig att inte ligga och ta i..föredrar att köra utan dräkt eftersom alla tekniska jävlar bara ligger och drar i kläderna =)

fast då är det iofs inte ens samma sport längre..haha.. är också mycket för att antingens så klappar motståndaren ut eller så är det oavgjort..är inte intresserad av poäng..speciellt inte när jag inte har något emot att bli passerad..känner mig bekväm i att vänta in motståndarens misstag eller balansrubbning och explodera/svepa fanskapet...=)är precis som du säger bättre defensivt än offensivt..

=)

ser inte mig själv som en fitnesskille..fitnessfive handlar bara om styrka under kort tid, tränar nästan alltid tungt och strongmanträning till det..



haha jo 2 mord på 30år och så är det vad folk lägger på minnet..



om du är i malmö något i höst får du gärna höra av dig..kan nog lära mig ett och annat och jag borde ha lite kunskap om kost och styrketräning att dela med mig av.. har troligtvis själv flyttat till Malmö då..

2010-06-08 @ 11:26:24
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Peet

Jag är faktiskt i Malmö för tillfället, men ska fara tillbaka till Sthlm i natt. Så det har varit träningsfritt sen i torsdags. Sen kan jag villigt erkänna att jag de senaste två åren på både träning och tävling men har som tumregel att det aldrig fått gå en vecka mellan rullningspassen.

Har tidigare satsat för fullt o får du någonsin lyst att göra en hundraprocents satsning på antingen BJJ eller om du ändrar dig om MMA (jag vet det ser sjukt brutalt ut men är hyfsat harmlöst i realiteten, och enligt mig världens mest kompletta sport) så överväg att sticka utomlands. Jag var i Brasilien ett år (04) där jag utvecklades enormt i min bjj, det är helt sjukt egentligen vilken skillnad det kan vara i träningsmetoder. Där träffade jag min fästmö (amerikanska) o flyttade sedan med henne till Philadelphia som hon kommer ifrån. Det var en period då jag var totalt frälst av MMA så under de tio månaderna jag bodde där så körde jag egentligen enbart boxning. Flyttade sedan tillbaka till Sverige, slog mig ner o fick kort därpå mitt första barn. MMAn fick helt enkelt vänta. Idag är jag 33 år, med mitt andra barn på gång och jag har fått omvärdera livet. Min träning är inte längre mitt hela liv, men jag kan ibland sakna tiden då man levde i träningslokalen. Så får du chansen så åk iväg!

Jag lärde mig mer på 22 mån i brazil och amerikat än vad jag hade gjort på den dubbla tiden i Sverige. Dessutom fann jag kärleken vilket inte är fy skam!



Har ni någon klubb i Hörby o vem har ni isf som intstruktör?

2010-06-08 @ 13:33:43
URL: http://Ff
Postat av: Peet

Var ändå lite försiktig med att låta dom passera din guard. Även om du sveper dom så finns det många som passar på att koppla något i svepögonblicket

2010-06-08 @ 14:21:11
URL: http://Ff
Postat av: Tee

antagligen så gäller det mer och mer när jag kommer upp i graderna...är ju nybörjare som sagt..

din erfarenhet är imponerande..vi kan kanske snacka ihop oss till hösten så du kan komma förbi och vara med på ett träningspass

Victoria och Peter är våra Instruktörer för det mesta meriter: http://www.klubben.se/HORBYBUDOKLUBB/2124-template-p2-16449.html



men ofta kommer andra klubbar med svartbältare som Instruktörer och gästtränar..

ha det fint!

2010-06-09 @ 20:31:59
URL: http://teeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0