Biceps

utmanade elittåget från stockholm i bicepscurl på 50kg härom dagen..gick som följer..
utförande. strikt med kontakt mellan rumpa och övre delen av ryggen mot pelaren bakom under hela fasen nerifrån och upp till hakan samt helt utsträckta armar varje repetion..maxtid 75 sek 



jag pumpade ut lite på 40kg efteråt..

idag var det knäböj på schemat..
satte en 5:a på 170kg förra veckan och drog till med en 4:a på 175kg idag..kändes stabilt så jag gick upp och satte nytt pers på 182,5kg efteråt..glömde kameran så jag får ta och filma det nästa pass..fast då får det väl bli 185kg..=) gick upp till 200kg sen och körde lite halva reps..good shit!
(och för att du ska förstå så är 185kg alltså som att ha Bosse, Madde och dig på axlarna..)

Drar ihop sig till min första kampsportstävling nu med och strongmanträningen sätter igång på söndag om det är väder!

220kg ska sitta i marklyftet innan månaden är slut...

har ett riktigt roligt inlägg som kommer i dagarna så missa inte det!

vad annars! riktigt lyckad hemmafest i Malmö i lördags..lite fylla lite snetändningar och härlig stämning! gott! =)

Sist och långt ifrån minst! min kusin Niclas tog 100kg i bänkpress för första gången härom dagen! lätt! så jävla härligt..visst är det kul när man själv tar PB..men första gången 100kg i bänk är något speciellt..Dubbel glädje på det! kan inte bli bättre! Vet att du gillar att tacka mig..men du gjorde jobbet! jag bara putta dig lite i rätt riktning! du e grym! =)



Kommentarer
Postat av: Kik

Snygga curls vännen! =) Spräckte tolvslaget med såg jag... :D När ska du tävla i Strongman?

2010-03-23 @ 08:01:01
Postat av: abbe

tjena vänen. bra kört av alla, men dina var striktast. lycka till i sommar

2010-03-23 @ 09:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0