En vinnare!

Hyllningsinlägg till världens bästa tjej och vän!



Före: Våren -09 och tidigare




Nu 8kg lättare och knappt ett år senare:



från 64kg ner till 55-57kg sedan i våras och med det menar jag en konstant och hållbar vikt inom det intervallet (55-57kg) under det senaste halvåret!!! 

Hennes egna ord:

"Hej vännen!
Ja jag kan skriva lite kort ju.. du vet ju hur jag lätt rinner iväg när jag börjar.. o jag vill ju inte att mitt skrivande ska hamna under "dagboken".. hehe  hopp hopp
 
En typisk dag för mig är ca såhär..
Vaknar, tar en kopp kaffe, 20 min efter, morgonpromenad eller morgonlöpning ca 5 km på tom mage, (varvar det lite men just nu mest löpning.. i min "hälsosamma start i livet" blev det promenader.)
 
Hem o äta frukost.. oftast: En skål, Öresundsfil, pumpakärnor,solrosfrö,kanel,havregryn,blåbär (proteinpulver) vatten att dricka.
 
Mellanmål: Frukt eller knäckebröd m. keso + kaffe
 
Lunch: Sallad, avocado o grönsaker med lax eller kyckling keso till. Är jag hemma blir det ibland: Havregrynsgröt med kanel, hallon, mjölk på (shakad med ½ dl proteinpulver)
 
Mellanmål: Frukt, banan, äpple eller dietpro drink, gärna KAFFE med :)
 
Middag: Husmanskost.. med mer sallad o mindre kolhydrater (pasta,bulgur,potatis m.m) Dock alltid fullkornsprodukter. Gärna rena varor som kyckling, fisk, kött.. icke panerat och inte nermalet som ex:korv, fiskpinnar o sånt slabbit  Dricker mjölk.
 
Kvällsmål: Frukt, dietpro drink, eller smoothie gjord på fil,mjölk, frukt & bär.
 
Detta är en typisk vanlig dag för mig med kosten.
 
Träningen då: ca 6 dggr i veckan: morgonpromenad/morgonlöpning
Gymmet: 3-4 pass i veckan, (bic/rygg, bröst/tric/mage, rygg/ben, 4:e passet blandat helkropp med fokus på hög puls)
Konditonsträning gärna 2ggr/ vecka.. löpning, simning, cykla
Ridning: 4-6 pass i veckan
 
För att testa mig själv just nu och 7v tillbaka äter jag inte godis,kakor,efterrätter eller snacks.
 
Annars i vanliga fall käkar jag godis på fredagar eller lördagar...äter kakor och kalasmat när man är bortbjuden. Pizza ca 2-3 ggr i månaden. Ser inga hinder när det inte är en vana.
 
Festar när det är fest o man är sugen på festa.. för min del ca 1-2 ggr/ mån. Ibland mindre. Samma där, ser inga hinder när det inte är en vana. haha.. nej men brukar inte bli så mycket sprit faktiskt.
 
Skriver ner dagligen vad jag äter/dag och hur jag har tränat/dag.. dels för att se vad man äter och hur jag tränat under veckans gång. Periodvis är man mer eller mindre taggad och då anpassar jag min träning därefter. Men oftast är man taggad för nya resultat m.m. Kosten är sig ganska lik överlag.
 
Helgens frukost eller ofta lördagens, blir ofta frukostbullar, eller hembakade nyttiga scones med varmchoklad att dricka.
 
Egentligen har jag ändrat ganska mycket på kosten under lång tid.. men med resultat i samband med kost och motion så mår jag bra av detta. Dessutom är småätandet bortaget vilket resulterar i att jag blir sugen på mat och blir hungrig. Rutiner har gjort sitt!  Men utan dig Tobbe skulle jag nog aldrig kommit igång. Ser träning bara som roligt och en utmaning att förbättras! Ibland hinner man mer eller mindre men får anpassa träningen efter planering, motiovation och prioritering så brukar det funka. "




Bilder i all ära..men styrkan då..från 0 dips till 13!!!!!
tvingade henne att göra ett par igår bara för att visa! =)


Ibland känns det hopplöst när folk vill ha hjälp med kost och träningsprogram..när man får höra att "jag är seriös och denna gången ska jag verkligen" bla bla bla..det finns så jävla mycket dålig karraktär och ibland ger man nästan upp hoppet och slutar lyssna när folk ber om hjälp..men så kommer ljuset i tunneln! en tjej som gör vad hon behöver för att komma dit hon vill..som inte ger upp när det blir svårt..en tjej som lyssnar och inte är rädd för mat eller att festa loss!
inte nog med det..hon slutade röka för ett år sedan med..
Quitters never win and Winners never quit!

DU är en WINNER!


bör tilläggas att du har gjort allt jobb och slit själv och att jag bara är en av dom som har hjälp dig på vägen! tex så har Elle (min syrra) varit minst lika delaktig! och för att citera Ogg Mandino "There is no such thing as a selfmade man or woman, we all need help"


Kommentarer
Postat av: Anders (former p90X emfesis on former lol)

Gött ... du är en vinnare Vicky karaktär är vad du har. Sedan jag blev pappa har jag själv slappat något fruktansvärt själv, så dina framsteg är som en spark i röven... att komma tillbaka i samma form, får se om jag kan(Ska pik Tobias) överträffa dig om ett år :)

2010-03-30 @ 11:50:54
URL: http://www.stegeflott.se/blog
Postat av: Kniv

TUMMEN UPP !

2010-03-30 @ 15:24:36
Postat av: Amanda

Go Vixi, Go Vixi! :D

2010-03-30 @ 20:36:50
Postat av: Martin Rosberg

Grymt imponerad!

Framförallt att du orkar och har drivet att fortsätta när det flesta andra bara lägger av och blir lata för att de får en liten motgång.

Så djupt imponerad. Blir Fitnessfive för dig sen då ;) e ganska säker på att du spöar Tobbe. Ryktet säger att han e lite dekis numera ;)

2010-03-30 @ 20:44:00
URL: http://www.dcore.se
Postat av: Tessan

Va? Har Vicky sett så annorlunda ut?!! Vilken grej! Jag e världens stoltaste kusin just nu!

2010-03-30 @ 21:40:27
Postat av: Eleonor

Du är så jävla bra :D

2010-03-30 @ 22:06:07
Postat av: Ulf

Jag gillar den tidigare looken bättre.

High five för kurviga tjejer!

2010-04-09 @ 15:45:30
Postat av: Tee

Ulf..det är sånna som dig som gör att tjejer har för liten press på sig att vara sunda, smala och vältränade i dagens samhälle!

2010-04-09 @ 20:39:07
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Ulf

Absolut, jag är själv ngt av en träningsnarkoman med 4-5 stentuffa pass i veckan och skulle nog köra ännu mer om det inte var för en ständig balans med överträning.

Men själv dras jag som sagt till kurviga tjejer och till er tjejer som känner av den press som du Tee tar upp vill jag bara säga: gör er inte av med allt på kroppen då finns det åtskilliga killar som tappar intresset för er.

Det är en bra proffsig blogg du har så fortsätt gärna skriva om hur det går och om din träning då mina intressen är just styrke och kampsportsträning.

Synd att folk i allmänhet har en uppfattning att alla som har just detta intressen är ett råskinn eller buse.

2010-04-11 @ 11:18:32
Postat av: Elin

Wow, jag är lite sen =) men vilket inlägg Tobias! Ni är grymma båda två!

2010-05-18 @ 11:27:03
Postat av: Jesper

Gillar också kurviga tjejer men är ändå imponerad av hennes utveckling inom träningen.

2010-10-28 @ 14:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0