proteinintag

Tjena, alltså det där med 300g protte / dag, Enligt många jag har hört med (bodybuilders) Dom säger att det räcker gott och väl med 2g protein / kg kroppsvikt, och att allt annat är slöseri med protein, stämmer det? För liksom dom jag har frågat (tex min flickväns syrras sambo) Är VÄLDIGT stora :P Och dom håller sig till 2g / kg kroppsvikt. / Linus

Jag:

jag kan bara uttala mig från egen erfarenhet och mina resultat..
...jag är ingen bodybuilder..och jag vet ingen bodybuilder (förutom Samir Troudi) som har en chans mot mig i det jag tävlar i...jag är helt utan tillväxthormon och steroider (om det nu skulle ha med saken att göra)..och det är under deff jag pratar om..


därefter såg jag att Ahmad Ahmad var online så jag slängde iväg frågan och han tog sig tid att svara..mkt uppskattat.


Me

hallå Ahmad..snabb fråga..sitter och diskuterar g protein under deff..jag säger 3-4g/kg kroppsvikt/dygn och min polare säger max 2g/kg kroppsvikt..vad anser du? mvh /Tobias

4:25pmAhmad

3-4 för att inte förlora för mycket

4:26pmMe

tusen tack! ha det fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0