tick tack

satan vad tiden har runnit på sedan sist..skulle fortsätta på förra inlägget men har tappat tråden lite..
skulle svara på lite kommentarer iaf och skrev ihop ett snabbt svar som jag aldrig publicerade..

(ctrl+c)+(ctrl+v)=

"High five Bosse! =)


Ja Robin! i övrigt så gillar jag Napoleon hill´s lista över i vilken ordning man är rik..tex så är man mycket rikare om man är fri från rädsla, fri från sjukdom eller har bra relationer än om man har en massa pengar på banken..


Joel...jag har inte varit så bright i 7år =) men å andra sidan kände jag inte till detta då heller..det jag gör är att jag drar över %:en manuellt från lönekontot till de övriga varje gång jag får lön..detta kan man naturligtvis göra automatiskt..men jag gillar att pilla med det en kvart varje gång jag får lön..%:en drar jag från grundlönen..alltså kan jag fritt förfoga över mina övertids och OB-pengar(företrädelsevis hamnar dom i Framtida frihetkontot)..om där blir pengar över på nödvändighetskontot så får jag vid månadens slut föra över dom till vilket annat konto som helst..men jag lämnar alltid en liten buffert kvar.."

detta ämnet kommer återkomma med jämna mellanrum..intressanta saker..har börjat läsa på teori om aktier och dylikt för att så smått sätta mig in i investeringsvärlden och ta ett par steg i rätt riktning för att nå mina mål..



Har avverkat min andra submisson wrestling tävling..tre oavgjorda och en vinst..så fortfarande obesegrad.. 3-6-0 är statistiken..gott gott..måste bara få upp motivationen och lite aggressivitet nästa gång...måste ha nån som ger mig en rejäl käftsmäll så jag taggar till...lite damp vore inte fel ibland..


bild från tredje matchen som slutatde oavgjort..hade tränat in detta utförandet...men aldrig mött någon med så överböjliga armbågsleder...väldigt frustrerande att mattan tog emot så jag inte kunde få mer vinkel på armen..

listorna från kvalen i fitnessfive har kommit upp..googlade namnen lite snabbt och givetvis ska det komma en bodybuilder som väger under 80kg och är 166cm lång till kristianstad..fan kan jag inte slippa dom korta kraftpaketen en enda gång.. ok färdiggnällt..

dieten börjar så smått i mitten på månaden och jag har ca 8kg att gå ner om jag ska väga in på 80kg..hoppas bara invägningen blir kvällen innan som förra året..

i övrigt har jag köpt en spikmatta...


man är inte så kaxig när man lägger sig på den i bar överkropp...men 2-3 minuter senare avtar smärtan och övergår till behagligare känsla..

good fight, good night!


Kommentarer
Postat av: Joel

Det låter bra lite bättre disciplin när det kommer till hur man fördelar pengarna varje månad låter inte tokigt alls, ska börja se över min ekonomi försöka få ut ett snitt på ungefär hur mycket jag vet att jag får ut varje månad (går på timmar så det skiftar månad - månad) sen börja placera lite pengar om än små summor till en början för att sen trappa upp om jag ser att det fungerar.

Kul att du tänker komma tillbaka till ämnet med jämna mellanrum det är helt klart intressant.



Submission låter riktigt kul, har aldrig testat någon kampsport och har inget annat vid sidan av gymmet som ger lite kondition och flås i livet (bortsett från någon löparrunda eller raskare promenad). Är det något du rekommenderar? :)



Mvh / Joel

2010-05-14 @ 20:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0