SL

Körde min första tävling i Styrkelyft idag! gick riktigt bra! PB i allt (bänkpress med stopp har jag aldrig kört innan).
Laddade med Atletklubbens julbord igår och trycket infann sig..=) vägde in på 89kg och det gick som följer:

anledningen till att knäböjen på 170kg inte blev godkänd var att jag inte väntade på signal innan jag gick fram med stången efter lyftet..
riktigt kul gäng med bland annat Kalle Lane som har tävlat i SM i Strongman, Anders som har/har haft..om jag inte missminner mig ett nordiskt/skandinaviskt juniorrekord i Styrkelyft.Johan Espenkrona som har ett par framskjutna placeringar inom strongman och är regerande världsmästare i halmbalsrullning! =)
iaf så kom jag på poäng 3:a efter Anders och Kalle..med 9 deltagare sammanlagt i fältet
hade satt 560kg som mål och fick 565kg så jag är mycket nöjd med min första tävling! =)

Imorgon är det lite fitnessfive träning på gymmet (sista söndagen varje månad). dessutom är det hög tid att jag börja träna lite högreps om jag ska tävla i chins, dips, bänkpress och bicepsbattle i Göteborg 11-12 december på fitnessfestivalen.. 

Kommentarer
Postat av: Kikan

Sinnes, vad stabilt jobbat... på dina 89 kilo :) Grattis, du har en vinnarskalle som heter duga!

2010-11-28 @ 07:57:11
Postat av: Krona

Om vi räkna poäng ( som alla fittnes killar vill ) så kom du 3:a ja... men om vi körde fritt, vad blev du då för då blev jag 3:a med 600kg sammanlagt :-)

2010-11-28 @ 13:42:10
Postat av: Tee

Du är jätteduktig Krona! =)

2010-11-28 @ 14:10:43
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: josef eriksson

Ska du börja med SL till års skiftet ? :)

2010-12-23 @ 15:23:41
URL: http://joseferiksson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0