Looking back..

när man inte har gjort några framsteg på länge kan det vara skönt att titta tillbaka på var man började..


nu slipper man tänka: "tänk var jag hade varit idag om jag hade börjat/fortsatt träna då"

såhär i efterhand har det varit helt utan ansträngning att nå till den nivå jag är på..bara ett litet steg per dag i rätt riktning och målet är oundvikligt...

lika säker som jag var då på att jag skulle få en elitfysik...lika säker är jag nu på att jag kommer bli rik, kommer bli mer insiktsfull och kommer dö..det är oundvikligt..

hörde ett citat idag som jag fastnade för: "-jag klagade över att jag inte hade några skor...tills jag mötte en man utan fötter.."

har ni också lidit över att ha för mycket tid? jag jobbar heltid minst..tränar 4-5ggr i veckan och umgås med vänner på helgerna..men flera timmar tid blir över varje dag på vardagarna ändå..
lyssnar redan på ljudband hela dagarna så någon överdriven lust att läsa mer har jag inte..förutom innan jag somnar..
kan vara att jag omedvetet/ eller medvetet har gjort plats för något som saknas och kräver tid..hmm

känns som hela detta inägget är lite "all over the map" =)

tog personbästa i marklyft i veckan (220kg) planerar att göra det till en regelbunden övning och komma upp i runt 240-250kg ganska omgående

bänkpress 120kg*9reps i söndags..(med rövlyft från bänken)..kör alltid så första setet och resten ordentliga..är inte så mycket för finlir utan gillar att slita på gymmet..lär som jag lever ;-)

Tjejen som ska tävla i AF imponerade..man vet ju aldrig vad man kan förvänta sig men hon är duktig..dessutom är det alltid en inspirerande frisk fläkt att träna med någon som har en tävling framför sig..
ni kan följa henne (Emelie) här: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.14605908

Imorgon väntar ett nytt benpass och jag förväntar mig komma några kg närmre 200kg-gränsen!

gonatt mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Snyggve!

Naawh. jag blir ju lite generad nu. du får mig att verka bättre än vad jag är..

2010-10-20 @ 10:08:04
URL: http://metrobloggen.se/emelieulllberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0