Back!

På det igen!
har haft lite bloggtorka på sistone..men drar en snabb sammanfattning!
¨
har lagt ner den specifika viktökningsdieten men har ändå gått upp lite och ligger stabilt över 90kg nu..
har satt ett minimum på att äta minst 5 frukter om dagen och mer grönsaker.

Träningen går segt..har inte kommit upp i styrka riktigt i pressövningar sedan uppehållet..däremot så börjar benen gå riktigt bra..satte pers i boxböj* med 180kg i Söndags och 17reps på 135kg i knäböj idag!

*boxböj är när man knäböjer mot en pall/box eller likanade som man sätter sig på så man tvingas påbörja den uppåtgående rörelsen från i princip avslappnat läge i benmusklerna..själv har jag boxen på sådant djup att böjen blir tydligt under parallel.

Var på SKKF:s Styrketräninginstruktörsutbildning Steg1 hela helgen.

huvudsakligen Anatomi, genomgång av övningar och träningsupplägg. 
gick samma kurs 2003 men behövde friska upp minnet inför steg2 som jag ska gå i höst. 

Kommer inte kvala till Fitnessfive i Kristianstad iår eftersom det krockar med tävlingen i Lund där jag ska kvala in till SM i klassik styrktelyft som går av stapeln i Augusti..istället blir det en färd till Karlskrona för att kvala i FitnessFive!

dags för lite mål kanske

* Ha kul
* Prestera bättre än alla som är lika långa eller längre än mig (183cm) i FitnessFive!
Ako ska ta mig fan vara den enda i landet som ska ha en chans mot mig då! Han ska inte få alla grensegrarna mot mig iaf! det var en stor komplimang för att komma från mig btw... =)




Ha en underbar kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0