en 17årings problem

"Tjenare! Jag är en grabb på 17år som håller på med gymmandet, jag undrar om du har några bra biceps/magrutor övningar som du skulle kunna säga ? :)"

klassisk fråga från en 17åring va? =)

iaf så svarade jag som följer:


Hej! angående magrutor så har jag aldrig tränat magen..iaf väldigt väldigt lite och sällan...det handlar nästan bara om fettprocent att ha magrutor..alla har rutor under.. =)

när det gäller biceps så är det vanliga skivstångscurls jag gillar bäst...stå rakt, ta stången med underhandsgrepp och ungefär axelbrett med händerna..curla upp vikten till hakan utan att gunga med överkroppen och låt aldrig armbågarna föras bakåt i början av rörelsen..explosivt upp och kontrollerat på vägen ner.
kolla denna videon från ca 1:20 och framåt! http://www.youtube.com/watch?v=k0Ufef9BQbo


med det sagt så är det i synnerhet triceps du behöver träna om du vill få stora armar och fylla ut t-shirten...triceps representerar ca 2/3 av överarmen och biceps 1/3...

mvh /Tobias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0