bänk

Mitt nuvarande program baserat på mitt 1rep max med stopp är inne på vecka 5 nu och Failuretestet gick galant idag! blev 5 reps på 127 kg så jag får hoppa ner en rad och prognosen för slutresultatet ökade med två kg! YEAH!!! 


programet är omskrivet till Excel-format av Bosse Pettersson så man behöver bara fylla i vad man orkar en gång i rutan till vänster sen räknas resten ut automatiskt! grymt bra! tack som fan Bosse! struktur på träningspassen is the shit!
om någon vill ha det så hör av er så skickar jag filen!

Gokväll!


Kommentarer
Postat av: Ellan

BOOOOM, bra jobbat!!

2011-01-12 @ 07:17:20
Postat av: Anonym

Kör du även med stop då du kör fler reps, t ex 5 repetitioner.

MVH

2011-01-12 @ 10:13:09
Postat av: Tee

Jag kör hela detta programmet med stopp vid bröstet och press på signal samt stopp i toppläget vid varje repetion.

har precis börjat lite smått med Styrkelyft i november så jag behöver mycket teknik och vana om jag ska prestera bra på SM.

2011-01-12 @ 16:00:48
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag förstår. Tack för svar

2011-01-12 @ 16:09:35
Postat av: Anonym

Hej! Jag är lite nyfiken på ditt bänkpressprogram! Om jag förstår det hela rätt så kör du alltså tre arbetsset per träningspass/ vecka. Ytterligare hur många övningar kör du? Tror du man kan applicera detta träningsupplägg på knäböj alt. bänkpress. Tack på förhand! MVH

2011-01-16 @ 06:16:57
Postat av: Tee

jag kör passet med 6-7dagars mellanrum..börjar passet med de tre seten på schemat..därefter är det lite blandat.. ibland kör jag ett par tunga set bänkpress till 5-10reps med eller utan stopp.. därefter lutande hantelpress max 10 reps per set..efter det kör jag dips med extravikt trappar upp tills jag bara klarar 3-5reps..därefter 2 tricesövningar till.. ungefär så brukar passet se ut och har givit tydliga ökningar.



hur vida du kan applicera det på knäböj och marklyft vet jag inte..beror nog lite på vad du är ute efter. maxstyrka, volym eller reps-styrka?

mvh

2011-01-16 @ 11:01:41
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Bosse

Kul det funkar bra, Tobbe! Vi kör det just nu med. Har gått bra, även om det är min 4:de gång jag kör det. Fast det har varit rätt långt mellan varje gång. Körde det första gången 2001 med jäkligt bra respons. Kämpa på, vi hörs!

2011-01-17 @ 21:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0