har fått oväntat mycket positva reaktioner på mitt förra inlägg idag..av folk som jag inte ens visste läste min blogg..

ofta när jag funderar  över saker som kort och långsiktiga val så känns det så självklart för mig men tydligen inte för alla.

som jag uppfattar det så vet många vad som är rätt och fel i förhållande till att nå vad dom tror dom vill men ändå så:

äter folk som tror dom vill ha en hälsoam och sund kropp skit.
folk som tror dom vill må bra dricker sprit tills dom spyr
folk som tror dom vill vara rika slösar.
folk som tror dom vill ha en fin hy och friska lungor röker.
folk som tror dom vill vara välformade/vältränade skippar att lära sig det fundamentala inom kost och träning.

short time gain for long time pain! eller short time pain for long time gain?

har träffat folk i veckan som har tagit tag i sakerna..som vill förbättra och har kommit till insikt!

att vara vältränad eller rik är inget som gör en lycklig, strävan kan dock ge endorfinkickar och glädjekänslor i väntan på det oundvikliga..som jag i sig inte ser som en negativ utgång.

jag tror att många år från nu när jag ligger på min dödsbädd så kommer jag inte se tillbaka på de sista årtiondena som en nerbruten, sliten, krökryggad, överviktig och pustande man..Jag ska fantamig leva ett full och friskt aktivt liv tills jag är minst 85-90år och mina val i vardagen kommer vara i linje med det.

så ni som inte verkligen vill vad ni säger riktigt jävla gärna, be inte om råd och hjälp..häng inte som dött kött och bromsa ner de som strävar..rök på och dö sakta av syrebrist när lungorna ger vika över lång tid..jag tror säkert min Morfar tyckte det var jättetrevligt..

men ni som har bestämt er!! fråga vad ni vill och om jag känner att jag kan tillföra något så känner jag mig ärad att få vara en hjälpande hand på din väg..

jag dricker..ibland till jag spyr om än väldigt väldigt sällan. jag äter skitmat men inte ofta.

note to self: det är lättare att förändra dig själv än världen..


Kommentarer
Postat av: Kik

Vettigt, mycket vettigt!

2011-01-27 @ 04:55:57
Postat av: Sara Jarmakowski

Ett försök till en blogg, blir så sugen när jag läser din :)

2011-01-27 @ 19:32:48
URL: http://traningsfilosofi.blogg.se/
Postat av: Kniv

BRA INLÄGG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-01-27 @ 21:55:15
Postat av: Alex

sjukt intressant att följa denna blogg, jag är snart 18 år och var gång du skriver på bloggen lär jag alltid mig något nytt om kost och träning! jag finner inspiration av att vilja gå upp till gymmet och köra för fullt + att jag tänker på vad jag äter och dricker. en stor bidragande orsak till det är just din blogg.



just nu tränar jag också på HAK och trivs som fisken i vattnet, fortsätt med ditt bloggande, för mig är det guldvärt! :)



ha det fint och kör på! :D

2011-02-05 @ 23:14:29
Postat av: Tee

tack! vad glad jag blir! =) något du vill se mer av i bloggen eller vad uppskattar du mest nu?

2011-02-05 @ 23:34:09
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Alex

bloggen är grym som den är! :)



det är mer i så fall att jag har lite personliga frågor till dig, tex mitt kostschema. det ser ut såhär:

07:15 en talrik havregrynsgröt, 2 ägg som jag dricker.



09:15 whey 80



12:00 skollunch. (ganska stora portioner)



14:15 whey 80



16:45 kvällsmat



kreatin 30 innan träning, sen kör jag ett pass på gymmet ca 70-80 minuter



efter det är det gainer och en liten burk tonfisk.



detta schema har jag kört i 5 månader och fått riktigt fina resultat, dessutom är de inte mycket alkohol jag dricker nu heller, de har hänt 3 gånger på 5 månader vilket jag tycker är acceptabelt ;)så vad tycker du om de schemat, är det något jag bör ändra på? jag vet att det är svårt för dig att säga om du tror jag behöver deffa med tanke på att du nog inte vet vem jag är, men är det bra att göra det som 17åring morgonvikten ligger på 82 kg.



blev en del att läsa för dig men jag är lite nyfiken :P tack på förhand!



2011-02-06 @ 10:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0