Sistah!

Störigt att det fortfarande inte går att bädda in videos i bloggen..gah!

Körde bröst med Syrran på Sats idag! Inne på vecka 7 och ett nytt failuretest idag! blev 3reps på 132kg i bänk så jag får fortsätta på samma rad som enligt prorammet ska ta mig till en etta på 156kg om 7 veckor!
good good!

löning imorgon...
hur blir man rik?
varför bli rik?
när är man rik?

hur kan man säga att man är fri när man har någon som säger till en när man ska gå upp på morgonen, när man ska äta och när man får gå hem?
är det värt att offra frihet för säkerhet?

om du tar värdet på allt du äger minus dina skulder och delar det på antalet år du har varit i arbetsför ålder..är du nöjd med hur mycket du verkligen har tjänat vart år då?

hur många månder/år skulle du klara uppehålla din nuvarande levnadsstandard om du blev av med ditt jobb?

kommer dina inköp denna veckan påverkas av att det är löning imorgon?

det tog mig 7år att bryta mot atkins lag (att utgifterna höjs i takt med inkomsterna) därefter tog det 7 månader att bli helt skuldfri och på ett år hade jag höjt mitt sparande från 0 till 48% av min grundlön..bara genom att lyssna på ett ljudband vid namn "winning the moneygame"..
det är inte det att jag tjänar mycket pengar..jag tjänar exakt i proportion till hur mycket värde jag tillför andra.

vad jag gör är samma som med träning och kost! tänker hur varje beslut påverkar mig på kort, medium och lång sikt..

vill ni att jag går in mer exakt på hur filosofin fungerar?

ps. jag är en lärande amatör när det gäller ekonomi och tar gärna emot tips och råd från meriterade personer på det området för att komplettera min nuvarande filosofi ds. =)

glömde nästan den viktigaste frågan!
Om inte... Varför är du inte rik redan? svaret blottlägger alla ursäkter man har förälskat sig i och ger en en möjlighet att arbeta bort dom en efter en...
var inte en medioker människa som har ursäkter för allt..om du vill någonstans inom vad som helst..ta ett steg i rätt riktning varje dag så kommer du fram!!

In the words of my friend Andy "Iceman" Johansson: "Om du ser hindren har du tappat siktet på målet!"

Gonatt mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Sara Jarmakowski

Är det denna: Think Like an Entrepreneur: Winning the Money Game av Adam Starchild? Kan du inte berätta mer om ditt tänk med pengar? Otroligt intressant att läsa om. Du är grymt målmedveten och kul bloggare :)

2011-01-25 @ 10:40:27
Postat av: Tee

det jag lyssnade på var med T Harv Eker. Jag ska fortsätta på ämnet i veckan och återkomma till det med jämna mellanrum efterhand som jag får nya erfarenheter.

kul att det jag skriver uppskattas! tack för komplimangen! =)

2011-01-25 @ 19:17:07
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Karro

"Om du ser hindren har du tappat siktet på målet!" Väldigt bra sagt av din vän! Själv försöker jag leva efter mottot att "allt går om man vill", och det bygger väl lite på samma grundtanke.

Btw, så läser jag också gärna mer om den där filosofin.. :)

2011-01-25 @ 20:15:42
URL: http://karolinajohnsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har verkligen inspirerat mig med ditt engagemang och din målmedvetenhet. Jag är själv sugen på att börja tävla i Styrkelyft liksom Fitness five. Vet du huruvida 100 kg klassen fortfarande existerar i Raw bänkpress/ Styrkelyft SM eller om viktklassen har ändrats till 105 kg? Väger för tillfället 95 kg och faller därmed mitt mellan två viktklasser. Min målsättning är att ta 170 kg raw i bänk, vilket är 5 kg över kvalgränsen i 105 kg's klassen (enligt uppgifter).För tillfället tar jag 150 kg Raw.

2011-01-26 @ 14:10:10
Postat av: Tee

Ja Karro! min vän väldigt bra! =)



Anonym: klasserna är fr.o.m iår -93kg och -105kg.

tack för komplimangen! sätt nu 170kg i bänken för fan! ;)

2011-01-26 @ 15:12:59
URL: http://teeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0