systemupdate


systemet vid start januari 2010 var:
  • 55% nödvändighet! hyra, räkningar mat etc..räcker inte 55% av lönen till det så förenkla ditt liv
  • 10% Framtida frihetskonto! Kontot vars avkastning i framtiden ska ge dig valet om du vill jobba eller ej..här åker de första pengarna in..före räkningar och allt annat! alltid!
  • 10% Långtidsspar! större inköp
  • 10% Slösa! för att ge din ologiska sida tillfredställelse så att systemet inte fallerar..
  • 10% Semester (el utbildning..jag valde att ge semester ett eget konto istället för att jag prioriterar det)
  • 5 % Gåvo

systemet är nu: (alla % är av grundlön..ob och övertid lägger jag var jag vill..helst i framtida frihet)

  • 27% nödvändighet!
  • 33% Framtida frihetskonto!
  • 15% Långtidsspar!
  • 10% Slösa!
  • 8% Semester
  • 7% Gåvo

metodik/filosofi:

  • Betala dig själv först! spara innan man betalar något annat! aldrig någonsin tänka att jag sparar det som blir över i slutet av månaden!
  • Gåvokonto! absolut måste! höjde precis mitt konto med 2% och ett par timmar senare fick jag en stor jäkla delicatotårta av deras leverantör(har aldrig hänt förr och jag har aldrig träffat killen)..
  • Naturlagarna sörjer alltid och överallt för att varje orsak får sin bestämda verkan. Karma!
  • fundera alltid i minst en månad innan man gör ett större inköp! var väldigt nära att köpa en systemkamera i julas..men efter betänketid insåg jag att jag använder så sällan att jag lika gärna kan låna min polares då.
  • du jobbar aldrig för någon annan! du säljer din tid och kunskap och är egen!
  • de första 40 timmarna arbete i veckan är för att överleva! resten är för din frihet!
  • tillför värde, fattiga* är ofta girigare än rika, om en person är rik så tillför han något som andra vill ha..jobb, produkter, underhållning etc..man måste ge för att få tillbaka! och det gäller allt. vänner, kärlek etc..det är lite som killen som satt och skrek på kaminen att: -ge mig värme så får du ved sen!... =)

*inkomstagare som har en lön de klarar sig på men gnäller på sitt jobb, sina löner etc etc..fattiga i sitt tänkande kan man säga..det enda de tillför är negativitet och om de hade tillfört värde till företaget, exempelvis jobbat över en timme och gjort gott för de pengarna så hade naturlagarna gynnat dom istället.

ni kanske tycker jag flummar iväg lite..men jag kommer bli ännu mer vältränad och rik på det så..YEAH!

 nu är detta bara ett av benen..krävs flera för att ett bord ska stå stabilt. med det menar jag att pengar inte är allt. jag bara fokuserar på att få ett så bra system som möjligt så jag inte behöver tänka på det särskilt mycket.


Kommentarer
Postat av: E

Good shit!

2011-01-31 @ 21:09:46
Postat av: Andy

Tur du har polare som har massa prylar som du kan låna! PS. Den som har flest prylar när man dör vinner .... DS

2011-01-31 @ 22:28:46
Postat av: Kniv

Good shit! (Tänkte faktiskt skriva det innan jag såg e kommentar :P )

2011-01-31 @ 22:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0