Today was a good day!

kommentera gärna mitt förra inlägg! om ni inte redan har satt ett mål så prova..lämnar ni en möjlighet för mig att kontakta er via mail/msn/facebook/telefon el liknande så hör jag av mig senare iår och kollar upp hur det går! deal?

"du MÅSTE SÅ ett FRÖ innan du någonsin kan förvänta dig en SKÖRD!"

varit förkyld och febrig sedan i Onsdags men gick till gymmet idag trots lite lätta svettningar och att pulsen sköt i höjden av minsta ansträning..tog en rejäl dos PWO för första gången på ett par månader och drog iväg med Syrran till Sats för att köra mitt tunga Marlyftspass..
Alla som har tagit PWO vet hur det kittlar i skinnet lite varstanns..well jag hade precis rakat mig och av någon anledning kliade det som vanligt på händer, rygg, öronsnibbar etc MEN det började brinna/klia extremt i ansiktet (så in i helvete) överallt där jag hade rakat mig..blev till och med tårögd av den intensiva känslan..SATAN I GATAN..som tur var släppte det ett par sec senare..dock obehagligt..

Iaf så stod det 6set 6reps 80% av max på shemat (188kg~190kg)
blev 6, 6, 6 ,6 ,5+fulmark, 4+1 fulmark+7-8sec vila+1 fulmark)
alla reps endast med bälte och stopp nere vid varje repetion
fulmark = repetion med väldigt dåligt utförande typ väldigt böjd rygg eller ryckigt sista biten upp

pustade som under värsta intervallträningen, halsen kändes som när man tar ut sig ordentligt i löpning efter att inte ha sprungit på 1år eller två..efter 5:e setet kändes gluteus (skinkorna) som basketbollar och jag gick runt som på styltor pustandes som en gammal tjock gubbe som planerat sin ålderdom dåligt.. =)

som sagt.. struktur och veta vad man ska göra på gymmet innan man går dit är skillnaden på bra och dåliga pass för mig!! aldrig jag hade plågat mig igenom de två sista seten annars..

Good shit! speciellt tack till Sis för allt Peppade!!!


Kommentarer
Postat av: biffen

underskatta inte vila efter sjukdom, om du mår sådär ska du absolut inte träna för tidigt. hjärtmuskel inflammation är farligt och då blir du borta från träningen låååång tid.

2011-01-17 @ 08:15:35
Postat av: Jutta

your a maschine :)

2011-01-17 @ 11:47:44
Postat av: Tee

så sant! man borde leva som man lär kanske.. =) men å andra sidan ska man "fånga dagen".

Jag har både rätt och fel i allt jag säger och gör.

2011-01-17 @ 21:01:15
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Sara Jarmakowski

Göteborgsvarvet sub 2h, Malmö halvmarathon sub 1h55min, Lidingöloppet sub 3h och 55 styck strikta armhävningar (i dag 25), få jobb när jag slutar skolan i maj, engagera mig i något jag brinner för

2011-01-17 @ 22:06:55
Postat av: Tee

55!!!?? du är galen! =) men jag gillar det!

när är datumen för loppen?

2011-01-17 @ 22:33:01
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Sara Jarmakowski

21 maj, 13 augusti och 24 september så de har bra mellanrum. 55 vore väl inte helt omöjligt om man går in för det :)

2011-01-18 @ 10:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0